Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Mobilne zakupy? Najlepiej bez aplikacji

13-03-2012, 11:16

Klienci dokonujący zakupów z poziomu swoich urządzeń mobilnych najchętniej posługują się standardową przeglądarką, a nie dedykowanymi do obsługi konkretnych sklepów aplikacjami - poinformowała firma badawcza Nielsen.

Nielsen przeprowadził ankietę wśród 5 tysięcy użytkowników ze Stanów Zjednoczonych, którzy są aktywni, jeśli chodzi o zakupy w sieci ze swoich urządzeń przenośnych. Okazuje się, że większość z nich nie ma ochoty na instalowanie dodatkowych narzędzi.

Czytaj także: 37,6 mld USD - tyle wydadzą Amerykanie...

Z dedykowanymi aplikacjami znacznie wygrywają strony najpopularniejszych sprzedawców, jak Amazon, Best Buy, eBay czy Target - czytamy w raporcie Nielsena. Witryny te odwiedziło w ostatnim okresie świątecznym przynajmniej raz niemal 60% pytanych użytkowników.

Warto zauważyć, że wynik ten jest aż o 53% lepszy niż jeszcze w październiku. O ile jednak ponad połowa ankietowanych przyglądała się w mobilnej przeglądarce interesującym produktom, ze specjalnych aplikacji przygotowywanych przez sprzedawców skorzystało zalewie 28% klientów. Wygląda na to, że proces instalacji nowych programów wciąż dla wielu jest niezbyt przyjemną procedurą.

Przeglądarki popularniejsze podczas zakupów
fot. Nielsen - Przeglądarki popularniejsze podczas zakupów
W ubiegłym okresie świątecznym Amerykanie wydali na zakupy w sieci aż o 15% więcej niż rok wcześniej. Łącznie suma ta przekroczyła 35 miliardów dolarów - informowała firma analityczna comScore. Początek roku, jak zwykle, przyniósł jednak spadek wartości zakupów w porównaniu z grudniem.

Czytaj także: Handel online trzyma się mocno mimo kryzysu


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Nielsen