Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google kupiło DoubleClick za 3,1 miliarda dolarów

18-04-2007, 01:44

Rekordową sumę 3,1 miliarda dolarów zapłaci Google za zakup DoubleClick, jednej z największych firm zajmujących się reklamą internetową. Dzięki temu potentat w dziedzinie wyszukiwania ma zamiar zwiększyć przewagę nad swoimi największymi rywalami - Microsoftem i Yahoo.

robot sprzątający

reklama


Dyrektor generalny DoubleClick, David Rosenblatt uważa Google za doskonałego partnera. Połączenie rozwiązań biznesowych naszej firmy z zasobami i możliwościami Google wyjdzie na dobre zarówno naszym pracownikom jak i klientom - Powiedział Rosenblatt.

Analitycy zastanawiają się jednak, czy było to dobre posunięcie. Google wydaje bardzo dużo pieniędzy i nie jest pewne, czy robi to mądrze - mówi Rob Enderle z Enderle Group. Wskazuje on na niedawny zakup serwisu YouTube, który jak na razie zamiast zysków przysporzył gigantowi z Mountain View jedynie problemów z prawami autorskimi.

Sergey Brin, współzałożyciel Google tak skomentował zakończoną niedawno transakcję: Naszym celem jest stworzenie lepszych reklam internetowych - mniej napastliwych, bardziej efektywnych i użytecznych. Razem z DoubleClick Google postara się uczynić internet efektywniejszym medium, zarówno dla jego użytkowników jak i dla reklamodawców.

Przejęcie DoubleClick to największy zakup w historii firmy Google. Poprzednia duża transakcja, przejęcie wspomnianego wcześniej serwisu YouTube, opiewała na kwotę 1,65 mld dolarów.

Dla wszystkich zainteresowanych zakupem przygotowane zostało specjalne FAQ (.pdf), w którym można znaleźć najpotrzebniejsze informacje na temat połączenia obu firm.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Google