To tak naprawdę zestaw trzech usług. Dostaniemy więc strumieniowy dostęp do ogromnego katalogu muzyki, radio oraz możliwość interakcji z artystami. A to wszystko w przystępnej cenie.
reklama
Worldwide Developers Conference to doroczna konferencja firmy Apple, podczas której prezentuje ona swoje nowości. Jak co roku było co pokazywać. Konferencja zaczęła się dzisiaj (8 czerwca) w San Francisco i potrwa pięć dni, a już pokazano to, na co wielu czekało i o czym mówiło się już od pewnego czasu. Apple zrobiła duży krok do przodu na rynku muzycznym, przedstawiając światu usługę strumieniowania muzyki o nazwie Apple Music.
To także aplikacja, która zebrać ma w jednym miejscu wszystko, co związane z muzyką w ekosystemie Apple'a. Za pośrednictwem jednego interfejsu zyskamy więc dostęp do zakupionej już muzyki, zgranych na dysk płyt, a także do całego katalogu z iTunes. W tym ostatnim przypadku mówimy o około 30 milionach utworów.
Jednym z kluczy do atrakcyjności aplikacji mają być playlisty. Apple chwali się, że zatrudniła znawców muzyki, którzy stworzyli wyrafinowane listy odtwarzania, trafiające w najróżniejsze gusta internautów. Wraz ze wzrostem liczby utworów, które słuchamy, listy stają się coraz bardziej dopasowane do naszych oczekiwań i upodobań muzycznych. Dostępna też będzie sekcja "For You" (Dla Ciebie), gdzie znajdziemy miksy albumów, najnowsze płyty oraz listy odtwarzania, także stworzone specjalnie dla nas.
Firma zadbała także o to, by w jak najłatwiejszy sposób możliwe było odszukanie pożądanych przez nas utworów - wystarczyć ma odpowiednie zapytanie do Siri, a nasze urządzenie wyświetlić powinno to, czego poszukujemy.
Drugą muzyczną nowością będzie radio nadające 24 godziny na dobę pod nazwą Beats 1. Ma ono na żywo nadawać do ponad 100 krajów. Za nadawane treści odpowiedzialni będą DJ-owie - Zane Lowe w Los Angeles, Ebro Darden w Nowym Jorku oraz Julie Adenuga w Londynie. W radio usłyszeć mamy wywiady, programy z prowadzącymi oraz nowości ze świata muzyki. Stworzone stacje radiowe oferować będą różne gatunki muzyki, a utwory do nich zostały wybrane przez najlepszych DJ-ów - informuje Apple.
Wisienką na torcie będzie usługa o nazwie Connect, mająca umożliwiać kontakt i interakcje pomiędzy fanami oraz muzykami. Powiedziałbym, że mamy tutaj do czynienia z czymś analogicznym do profili artystów na Facebooku czy Twitterze. Za pośrednictwem Connect muzycy będą mogli udostępniać słowa piosenek, zdjęcia i filmy zza kulisów, a nawet publikować swoje najnowsze utwory. Lajkowanie i komentowanie będą oczywiście możliwe. Podobnie, jak możliwość podzielenia się za pomocą Messages, Facebooka, Twittera i poczty elektronicznej.
Wszystkie usługi zadebiutują 30 czerwca, najpierw na urządzeniach firmy Apple, za wyjątkiem Apple TV oraz na "zwykłych" komputerach. W przypadku usługi telewizyjnej Apple'a, a także systemu Android, premiera przewidziana jest na jesień.
Użytkownicy będą mogli cieszyć się trzymiesięcznym bezpłatnym okresem próbnym, po zakończeniu którego opłata wynosić będzie $9,99 miesięcznie w przypadku konta indywidualnego oraz $14,99 dla rodzin (maksymalnie 6 osób, konieczna jest usługa iCloud Family Sharing).
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*