Kalifornijskiemu koncernowi udało się utrzymać pozycję najcenniejszej marki na świecie w rankingu BrandZ, który co roku przygotowuje agencja Millward Brown. W czołówce dominują firmy związane z nowymi technologiami.
reklama
Firmie Apple udało się w ciągu roku zwiększyć wartość swojej marki o 19%, a obecnie warta jest ona 183 miliardy dolarów (37% wartości kapitalizacji giełdowej) - czytamy w raporcie BrandZ, cytowanym przez agencję Reuters (zob. Apple still dominates world's top brands: study)
Najszybciej zyskującą wartość marką w rankingu stu najcenniejszych okazał się Facebook, który odnotował wzrost na poziomie 74% rok do roku. Analitycy wycenili jego jego rozpoznawalność na 33,2 miliarda dolarów, co pozwoliło mu zdobyć 19 miejsce w rankingu. Obecnie kapitalizacja giełdowa spółki waha się w granicach 82 miliardów dolarów.
Większość firm w czołówce rankingu stanowią spółki technologiczne, jednak na czwartym miejscu znajdziemy teraz McDonald's, natomiast na szóstym markę Coca-Cola. Pomimo trwających na całym świecie kampanii prozdrowotnych na siódme miejsce zdołało wkroczyć również Marlboro.
Zdaniem producenta raportu duża siła marek technologicznych świadczy o tym, jak istotne znaczenie mają one w codziennym życiu. Na początku tygodnia Wall Street Journal poinformował również, że CEO firmy Apple jest najlepiej zarabiającą osobą na takim stanowisku w Stanach Zjednoczonych.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|