Klasyfikowanie treści, ustawienia prywatności dostosowane do wieku - to niektóre z obszarów działań, do których zobowiązało się 28 firm przystępujących do koalicji na rzecz bezpieczeństwa dzieci. W koalicji znalazły się m.in. telekomy, producenci sprzętu i dostawcy oprogramowania.
reklama
Bezpieczeństwo dzieci w sieci należy do priorytetów Europejskiej agendy cyfrowej. Komisja Europejska od pewnego czasu zwraca uwagę na to, że zbyt mało w tym kierunku robią nie tylko podmioty działające na rynku (np. serwisy społecznościowe), ale także państwa członkowskie.
W skład ogłoszonej dziś koalicji, nad którą patronat objęła Komisja Europejska, wchodzą następujące firmy: Apple, BSkyB, BT, Dailymotion, Deutsche Telekom, Facebook, France Telecom-Orange, Google, Hyves, KPN, Liberty Global, LG Electronics, Mediaset, Microsoft, Netlog, Nintendo, Nokia, Opera Software, Research in Motion, RTL Group, Samsung, Sulake, Telefonica, Teliasonera, Telenor Group, Tuenti, Vivendi oraz Vodafone.
Koalicja chce doprowadzić do tego, by zgłaszanie szkodliwych treści było łatwiejsze, ustawienia chroniące prywatność były lepiej dostosowane do wieku użytkownika i by zwiększony został zakres kontroli rodzicielskiej.
Przedsiębiorstwa, które znalazły się wśród założycieli koalicji, przyjęły oświadczenie, w którym zobowiązały się do podjęcia działań w pięciu obszarach:
Dla każdego z obszarów wymienionych w oświadczeniu określono terminy realizacji i wskaźniki pozwalające na ocenę skuteczności podjętych działań.
W tym miejscu warto przypomnieć, że Parlament Europejski pod koniec października zgodził się na blokowanie stron internetowych w celu walki z pedofilią. Nie jest to jednak rozwiązanie najlepsze, bo przypomina zamykanie oczu na problem. Walka z pedofilią powinna się skupiać na ściganiu przestępców i usuwaniu z sieci niezgodnych z prawem materiałów, co Komisja Europejska wydaje się już dostrzegać.
Koalicja powstała w odpowiedzi na apel wiceprzewodniczącej Komisji Neelie Kroes. Jej zdaniem starania o bezpieczeństwo dzieci są coraz ważniejsze, bo w Europie dzieci zaczynają korzystać z internetu średnio w wieku siedmiu lat. 38 proc. korzystających z internetu dzieci w wieku 9-12 lat twierdzi, że mimo ograniczeń wiekowych ma profil na jednym z portali społecznościowych.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|