Firmy zanotowały w zeszłym roku ponad 2 miliardy dolarów strat w wyniku zagubienia laptopów. Pracownicy różnych firm zgubili ponad 85 tysięcy komputerów przenośnych – pokazują najnowsze badania "The Billion Dollar Lost Laptop Problem" przeprowadzone przez Ponemon Institute.
reklama
Przeciętna wartość zagubionego laptopa to aż 49 246 dolarów. Wartość ta została wyliczona na podstawie siedmiu składników: koszt nowego komputera, wykrycie problemu, śledztwo, wyciek danych, utrata własności intelektualnej, zmniejszenie produktywności, wydatki na konsultacje i formalności. Warto zauważyć, że elementem mającym najmniejszy wpływ na ogólny koszt jest cena nowego sprzętu.
Średnio w okresie 12 miesięcy w każdej firmie zaginęły lub czasowo zniknęły 263 przenośne komputery, co łącznie daje liczbę 86455 laptopów (w dużych firmach biorących udział w badaniu). Aż 43% laptopów zostało zagubionych poza firmą (praca zdalna w domu lub w biurze); 33% zginęło w transporcie lub w podróży; 12% zgubiono w miejscu pracy. Ponadto aż 12% firm nie umiało stwierdzić, gdzie ich pracownicy lub kontrahenci stracili komputery. Mimo że prawie połowa (46%) zagubionego sprzętu zawierała poufne dane, tylko 30% laptopów miało szyfrowane dyski, 29% kopie zapasowe i tylko 10% inne zabezpieczenia przed kradzieżą.
Najczęściej kradziono komputery z najbardziej wrażliwymi i poufnymi danymi (choć na ogół te komputery miały szyfrowane dyski). W każdym z przedsiębiorstw udało się odzyskać średnio 12 laptopów. Branże, w których odsetek utraconych laptopów był największy, to edukacja i placówki naukowe, kolejne to zdrowie i farmaceutyka, a zaraz za nimi sektor publiczny. Firmy oferujące usługi finansowe miały najmniejszy odsetek strat.
Badanie przeprowadzono w 329 amerykańskich firmach z sektora publicznego i prywatnego zatrudniających od tysiąca do 75 tys. pracowników w ponad 12 branżach.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|