W miniony weekend wyszukiwarka Google wprowadziła aktualizację pod nazwą Pingwin 3.0. Była to już szósta aktualizacja, która dba o to, aby w wynikach wyszukiwania znalazły się przede wszystkim wartościowe strony dla użytkowników wyszukiwarki. Z wielu krajów płyną doniesienia o zmianach, które objęły całą wyszukiwarkę Google, nie tylko jej polską wersję.
reklama
Pierwszą aktualizację należącą do tej grupy opisywaliśmy już ponad dwa lata temu. Jest ona skierowana przeciwko nadużyciom związanym z wykorzystaniem linków prowadzących do strony. Jeżeli algorytm wyszukiwarki Google oceni, że odnośniki, które prowadzą do domeny internetowej, powstały w sposób niezgodny z wytycznymi, obniża pozycję tej strony we własnych wynikach.
Jak zauważa na swoim blogu Marcin Duraj, dyrektor działu SEO w firmie widzialni.pl, do witryn które zyskały na tej aktualizacji zaliczyć można m.in sciagnij.pl czy spidersweb.pl. Listę stron, które najwięcej straciły, otwiera porównywarka cen okazje.info.pl.
Poniżej znajduje się pierwsza dziesiątka witryn, które najwięcej zyskały i najwięcej straciły w miniony weekend. Dane dostarcza Searchmetrics, platforma która monitoruje zmiany w wynikach wyszukiwania w Google.
Warto przy tym zauważyć, że Searchmetrics nie ma oczywiście bezpośrednich informacji na temat zmian związanych z ruchem na danych witrynach. Zamiast tego monitoruje popularne słowa kluczowe w wyszukiwarce oraz "widoczność" znanych stron pod każdym z nich. Możliwe jest zatem, że popularne witryny internetowe wcale nie ucierpiały, gdyż zyskały ruch z zapytań, które nie były śledzone.
Od wprowadzenia poprzedniej zmiany minął ponad rok i inżynierowie z firmy Google długo się przygotowywali do wydania tej aktualizacji. Zatem na co szczególnie położyć teraz nacisk, jeśli jako właściciele strony internetowej chcemy, by strona wysoko pozycjonowała się w Google?
Z pomocą przychodzi poniższa krótka lista czynników sukcesu witryny internetowej w Google po wprowadzeniu aktualizacji Pingwin 3.0, którą opracował dr Artur Strzelecki z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowice i opublikował na stronie Silesia SEM. Doradza on co następuje:
Jeżeli jako właściciel stron internetowej dbasz o powyższe elementy, to z pewnością pomoże jej to nie tylko dobrze wyświetlać się w wyszukiwarce, ale także spełni oczekiwania użytkowników, którzy już dotarli na stronę internetową.
Prowadząc stronę w internecie, nie należy opierać jej funkcjonowania wyłącznie o ruch, który będzie pochodził z wyszukiwarki Google. Gdyby się okazało, że strona straci w oczach wyszukiwarki, to zubożeje lub wyczerpie się jedyne źródło, skąd przychodzili internauci.
W pewnej mierze wynika to z monopolistycznej pozycji, jaką osiągnęła wyszukiwarka Google na świecie i w naszym kraju. W Polsce 96% zapytań kierowanych do wyszukiwarek trafia do Google. Wobec tego Google może sobie pozwolić na wiele zmian, które mają na celu wymuszenie na właścicielach stron określonych postaw i działań związanych z trzymaniem się wytycznych dla webmasterów publikowanych przez tę firmę. Dopóki nie pojawi się inny konkurent na tyle silny, by zagroził pozycji Google w obszarze wyszukiwania, każdy, kto chce być widoczny w internecie, musi liczyć się z wymaganiami i oczekiwaniami, jakie ma Google.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|