Cyfrowa transformacja obejmuje także HR i ma swoje odbicie w procesach rekrutacyjnych oraz zarządzaniu wewnętrznymi sprawami pracowników. Wdrażane rozwiązania do automatyzacji kontaktów w tym obszarze opiera się właśnie na sztucznej inteligencji.
reklama
Ostatnie badania Gartnera wykazały, że już 37% firm wdrożyło sztuczną inteligencję – a w ciągu ostatnich czterech lat liczba organizacji korzystających z różnych form automatyzacji wzrosła o 270%. Firmy dostrzegają, że szybka, a zarazem dobra komunikacja to podstawa, a taką komunikację zapewnią między innymi Chatboty, które dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji (AI) oraz technologii przetwarzania języka naturalnego (NLP) w swobodny sposób porozumiewają się z rozmówcami za pomocą czatu (umieszczonego na stronie internetowej, w mediach społecznościowych lub w dedykowanych aplikacjach i komunikatorach).
Chatboty Rekrutacyjne to wsparcie w procesach poszukiwania nowych pracowników. Udzielą zainteresowanym kandydatom informacji dotyczących firmy czy dostępnych stanowisk, wymagań i obowiązków oraz samej aplikacji – bez udziału rekruterów. Umożliwią także przesłanie CV, a nawet przeprowadzą wstępną rozmowę kwalifikacyjną – porozmawiają z potencjalnymi kandydatami, zadając im wstępne pytania, które specjaliści ds. HR w spokoju przeanalizują i sprawdzą, czy postawa kandydata jest adekwatna do danego stanowiska pracy. Oszczędzą tym samym czas – a potencjalni pracownicy unikną dodatkowego stresu związanego z rozmową o pracę.
Proces wdrażania nowych pracowników jest czasochłonny dla obydwu stron, a dla działów HR przede wszystkim jest dodatkowo powtarzalny. Przekazanie szeregu dokumentów oraz informacji o firmie i procedurach, regulaminów oraz kwestii polityki firmy jest obowiązkowym elementem w przypadku każdego dopiero zatrudnionego pracownika. Wirtualni Asystenci mogą zastąpić kadrowe i szybko przeszkolić pracowników oraz przeprowadzić ich przez niezbędne formularze, jakie muszą wypełnić np. zgody i oświadczenia czy dokumenty o poufności. Chatboty dają również możliwość przeszkolenia pracowników w różnych zagadnieniach np. z BHP lub firmowych systemów – sprawdzą poziom wiedzy i przeprowadzą testy.
Wirtualni Asystenci mogą być świetnym źródłem wiedzy o nastrojach panujących w firmie – pracownikom łatwiej zgłaszać uwagi poprzez zautomatyzowane narzędzia, które nie wymagają osobistego stawiennictwa w kadrach. Ponadto Chatboty wykorzystujące AI mogą na bieżąco zbierać informacje o potrzebach poszczególnych pracowników i pomagać im w odnalezieniu się w wewnętrznych procedurach. Na rozmowę z Wirtualnymi Asystentami nie trzeba się również umawiać, można po prostu podłączyć się do komunikatora i uzyskać błyskawiczne odpowiedzi.
Zappos
Zappos to jeden z gigantów e-commerce zajmujący się sprzedażą odzieży i obuwia. Chatbot Zappos dostępny jest przez dedykowaną karierze w firmie stronę internetową i spełnia kilka funkcji. Kandydatom umożliwia dopasowanie ofert pracy pod względem doświadczenia, przejrzenie informacji o marce (również tych na temat kultury organizacyjnej i wartości) oraz odpowiada na podstawowe pytania związane z funkcjonowaniem firmy, takie jak lokalizacja biur czy możliwe benefity pracownicze.
Shamrock Foods
Shamrock Foods, amerykańska firma świadcząca usługi gastronomiczne, to kolejny z przykładów pracodawców wykorzystujących Chatbota rekrutacyjnego. Wirtualny Rekruter Shamrock Foods zapamiętuje dane kontaktowe oraz zadaje kilka pytań dotyczących doświadczenia, tak aby specjalista odpowiedzialny za rekrutowanie nowych pracowników mógł zadecydować o następnych krokach. Chatbot dostępny jest przez stronę internetową poświęconą rekrutacji do firmy.
STRV
STRV to technologiczna spółka działająca w Stanach Zjednoczonych i Europie, która do poszukiwania pracowników wykorzystuje Messengera. Chatbot STRV pozwala wybrać lokalizację i specyfikę wolnego stanowiska oraz przeprowadza kandydata przez krótki wywiad, zbierając dane kontaktowe.
Źródło: InteliWISE S.A.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|