Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Agora: większy zysk mimo trudności

24-02-2010, 11:22

Agora na koniec 2009 roku zanotowała wzrost zysku netto pomimo kryzysu na rynku reklamy. Zdaniem firmy nic nie wskazuje na to, aby sytuacja w 2010 r. miała znacznie się poprawić. Internetowy segment Agory wciąż rośnie i notuje dobre wyniki.

Według szacunków Grupy Agora wydatki na całym rynku reklamy wyniosły 7,11 mld zł (spadek o prawie 13%). Przychody Grupy w całym roku 2009 wyniosły 1 110,1 mln zł, co oznacza spadek o 13,1%. Mimo to Grupa zwiększyła zysk netto (do 37,3 mln zł, czyli o ponad 60%) i poprawiła rentowność. Taki wynik został osiągnięty dzięki dostosowaniu kosztów do poziomu przychodów.

Koszty operacyjne netto Grupy w 2009 r. spadły do poziomu 1 057,2 mln zł (o 14,3%), a w samym czwartym kwartale 2009 r. obniżyły się do 271,6 mln zł (spadek o 24,8%). Zgodnie z ogłoszonym w grudniu 2008 r. programem poprawy efektywności operacyjnej, Grupa na bieżąco ogranicza koszty, m.in. poprzez redukcję zatrudnienia. Liczba wypowiedzeń wręczonych pracownikom Grupy w 2009 r. wyniosła 393, a zatrudnienie na 31 grudnia 2009 r. wynosiło 3 143 etaty i było o 530 etatów mniejsze niż rok wcześniej.

W całym roku przychody z działalności internetowej Agory wzrosły do poziomu 84,9 mln zł (wzrost o 10,1%), w tym przychody z reklam internetowych Grupy wzrosły o 15,3% przy spadku wydatków na reklamę graficzną i e-mail marketing na całym rynku o 2%. W listopadzie 2009 r. zasięg serwisów Grupy Gazeta.pl osiągnął poziom 62,6% (dane Megapanel PBI/Gemius.).

Liczba użytkowników serwisów Agory osiągnęła poziom 10,8 mln osób, co oznacza wzrost o 50% w porównaniu do analogicznego okresu 2008 r. W listopadzie 2009 r. użytkownicy łączący się z serwisami Agory z terenu Polski wykonali na portalu 915,5 mln odsłon, tj. o 35,8% więcej niż w listopadzie 2008 r. i spędzili na nim średnio 104 minuty.

>>> Czytaj: Agora przejmuje sieć reklamową AdTaily

W samym czwartym kwartale przychody z działalności internetowej wzrosły o 10,9% i wyniosły 26,4 mln zł. Przychody ze sprzedaży reklam internetowych Grupy wzrosły o 37,5% do poziomu 18,7 mln zł przy wzroście wydatków na reklamę graficzną i e-mail marketing na całym rynku o 5%.

W omawianym okresie GazetaPraca.pl rozpoczęła współpracę z portalem społecznościowym Nasza-Klasa.pl, w którym publikowane są ogłoszenia rekrutacyjne z GazetaPraca.pl. Serwisy biznesowe Agory znalazły się w ofercie sieci reklamowej Business Ad Network stworzonej przez Grupę Money.pl, a Trader.com (Polska) uruchomił nowy serwis ogłoszeniowy Goldo.pl z ofertami produktów luksusowych.

Zdaniem Agory kondycja rynku reklamy w 2010 r. zależy w istotnej mierze od stanu polskiej gospodarki, w szczególności poziomu inwestycji przedsiębiorstw, skali napływu środków z Unii Europejskiej oraz poziomu konsumpcji indywidualnej. Opierając się m.in. na wartości tych wskaźników w 2009 r., nie można dostrzec elementów uzasadniających istotną poprawę na rynku reklamy w 2010 r.

>>> Czytaj: Agora przegrywa proces o kropkę


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

NASK: nowa domena co 30 sekund

Źródło: Agora