Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Agora i YouTube podpisały komercyjną umowę partnerską

22-04-2010, 14:21

W ramach współpracy na YouTube m.in. powstaną kanały: Gazeta.pl i Wyborcza.pl oraz kanały dedykowane poszczególnym serialom produkowanym przez A2 Multimedia, firmę producencką, której Agora jest współwłaścicielem wraz z Grupą ATM. Na mocy umowy w kanałach tych YouTube będzie sprzedawać reklamy, z których część dochodu trafi do Agory.

W momencie startu wszystkie kanały będą zawierać łącznie ponad 7500 filmów, a w każdym kolejnym tygodniu będzie na nie trafiać kilkaset nowych filmów.

- Cieszymy się bardzo z nawiązania współpracy z Agorą, dzięki której jej atrakcyjne treści wideo będą trafiały na YouTube, jednocześnie stając się nowym źródłem przychodów dla partnerów - powiedział Anthony Zameczkowski z YouTube.

Funkcje społecznościowe YouTube umożliwiają użytkownikom ocenianie filmów wideo w kanałach YouTube, omawianie ich poprzez komentarze tekstowe i odpowiedzi wideo, a także dzielenie się nimi jednym kliknięciem w innych serwisach społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter, dzięki czemu treści te odkryją kolejni widzowie.

>> Czytaj też: Viacom ujawnia: Google wiedziała o piractwie na YouTube

Agora liczy na to, że współpraca z YouTube przyczyni się do zwiększenia oglądalności jej produkcji, ale także pomoże w ich spieniężeniu. Przy filmach udostępnionych w kanałach Agory YouTube będzie sprzedawać reklamy, w tym format InVideo, formaty display i pre-roll, a dochodem podzieli się z polskim partnerem.

Agora będzie korzystać z technologii YouTube Content ID, czyli narzędzia do identyfikacji treści należących do wydawcy, zamieszczonych w serwisie bezpośrednio przez użytkowników. Dzięki temu narzędziu Agora będzie mogła zdecydować, czy zidentyfikowane w ten sposób filmy wideo zablokować (może to zrobić globalnie lub na wybranym obszarze), śledzić agregowane przez YouTube dane demograficzne i geograficzne, przydatne w analizie popularności treści, czy też monetyzować.

>> Czytaj też: Agora: większy zysk mimo trudności


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *