Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Gdyby nie sieć kin Helios sytuacja Agory wyglądałaby znacznie gorzej. Dobrze radzi sobie także internet. Jednak to działalność wydawnicza jest kluczowa, a tutaj jest dość słabo.

robot sprzątający

reklama


Grupa Agora opublikowała wyniki finansowe za czwarty kwartał 2011 oraz za cały ubiegły rok. Wynika z nich jednoznacznie, że rynek reklamy w Polsce przeżywa trudne chwile, a Agora nie radzi sobie na nim najlepiej. Gdyby nie zakup sieci kin Helios w roku 2010, sytuacja wyglądałaby znacznie gorzej.

RYNEK REKLAMY

Firma szacuje, że ubiegłoroczne wydatki na reklamę wyniosły 7,8 mld złotych i były o 1,5 proc. wyższe niż w roku 2010. Trzeba przy tym zauważyć, że ostatni kwartał, dość nieoczekiwanie, zakończył się spadkiem o 4 proc., najsilniejszym od dwóch lat. Nawet w czasie okresu świątecznego firmy postanowiły jednak postawić na oszczędności marketingowe. Daleko do ponad 10-proc. wzrostów, jakie obserwowaliśmy w połowie ubiegłej dekady, ale na szczęście daleko także do 10,5-proc. spadku, jaki rynek przeżywał w roku 2009.

O dziwo, najwyższą dynamiką wzrostu wydatków nie może pochwalić się internet - wyniosła ona 11 proc., podczas gdy w kinach o 2 pkt proc. więcej. Pozostałe segmenty, czyli telewizja, outdoor, magazyny, radio i dzienniki, zanotowały spadki. Te ostatnie najpoważniejszy - 17,5 proc. Internetowi udało się jednak umocnić drugą pozycję pod względem udziału w łącznych wydatkach - wyniósł on 15,5 proc., o 2 pkt proc. więcej niż w roku 2010.

AGORA HELIOSEM STOI

Przychody Grupy w roku 2011 wyniosły 1,23 mld złotych, o 10,6 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Było to jednak wynikiem głównie tego, że w roku 2010 nie całkiem widoczne były jeszcze przychody kin Helios - w tym segmencie zanotowano wzrost o 264,8 proc. W czwartym kwartale przychody Agory spadły o 1,4 proc. (do 335,9 proc.), ale sprzedaż biletów przyniosła o 26,5 proc. więcej niż w czwartym kwartale roku poprzedniego.

Jak radził sobie segment internetowy? Nie najgorzej. Przychody na poziomie 114,0 mln złotych w całym zeszłym roku okazały się o 12,0 proc. wyższe niż w roku 2010. W ostatnim kwartale udało się wypracować wzrost na poziomie 4,2 proc., a więc także lepiej niż cała Grupa. O 7,6 proc., do 12,8 mln złotych, udało się zwiększyć wskaźnik EBITDA operacyjna.

Grupa Gazeta.pl miała w grudniu 11,7 mln użytkowników i wśród wydawców internetowych zajmowała trzecie miejsce (za Onetem i Wirtualną Polską). Udało się osiągnąć wzrost tego wskaźnika o 1,7 proc.

Firma zamierza dalej intensywnie działać na rynku internetowym. W planach na rok 2012 zapisano wzmocnienie synergii pomiędzy poszczególnymi segmentami oraz wykorzystanie możliwości internetu do rozwoju nowych form reklamy i zakresu działalności w mediach tradycyjnych.

Zysk netto Agory wyniósł 51,9 mln złotych w całym roku 2011 (-38,9 proc.) oraz 7,4 mln złotych w okresie październik-grudzień (-75,6 proc.).


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *