Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Agencje interaktywne opierają się kryzysowi

02-07-2009, 10:30

Przenoszenie budżetów reklamowych z mediów tradycyjnych do internetu chroni agencje interaktywne przed negatywnymi skutkami spowolnienia gospodarczego – wynika z badania "Client-Agency Economic Outlook Survey" przeprowadzonego w USA. Polskie analizy potwierdzają ten trend.

W USA 87% badanych agencji odczuwa negatywny wpływ kryzysu gospodarczego na ich działalność, jednak 7% przyznaje, że kryzys oddziałuje na ich firmy pozytywnie.

Z analiz firmy Reardon Smith Whittaker wynika, że agencje specjalizujące się w marketingu internetowym nie muszą obawiać się o swoją przyszłość. Niekorzystna sytuacja gospodarcza skłania klientów do przedefiniowania swoich strategii reklamowych, co przejawia się w rosnącym zainteresowaniu reklamodawców internetem.

W tegorocznych strategiach e-marketingowych dominują trzy kanały promocji: social media, e-mail marketing oraz pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych. W ponad połowie przypadków fundusze na e-marketing rosną – nakłady na serwisy społecznościowe wzrosły w 69% agencji, na marketing poprzez e-maile w 55%, a na pozycjonowanie w 50%.

Marketing w internecie notuje minimalny spadek budżetów – tylko 4-8% badanych agencji zauważyło taką tendencję.

Polskie analizy odzwierciedlają trendy w Stanach Zjednoczonych. Według badania domu mediowego MPG w I kwartale 2009 r. krajowy rynek reklamy skurczył się o 160 mln zł, czyli prawie o 1/10 w stosunku do I kwartału 2008 r. Jedynie reklama internetowa zanotowała 7-procentowy wzrost przychodów w ciągu pierwszych 3 miesięcy 2009 r.

Analiza domu mediowego ZenithOptimedia jest jeszcze bardziej korzystna dla tego sektora – analitycy prognozują 20-procentowy wzrost w tym roku.

Prognozy potwierdza codzienna praktyka agencji marketingu internetowego. Błażej Miernikiewicz z agencji Artefakt.pl mówi, że po pierwszym półroczu jego firma obsługuje ponad 15% więcej klientów niż na koniec 2008 r. Miernikiewicz przyznaje, że podobnie jest w przypadku innych, znanych mu agencji SEO/SEM.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Praktycy.com