Każdy reklamodawca może de facto w AdWords wskazać takie słowa kluczowe, jakie chce. Także nazwy znanych marek czy znaków towarowych. Nie wszystkim się to podoba. Tym razem protestują we Francji.
reklama
We wrześniu amerykańska firma Google zmieniła niektóre zapisy swojej polityki reklamowej obowiązującej w Europie. Od ponad dwóch miesięcy firmy mogą jako słowa kluczowe podawać także nazwy marek, do których nie posiadają żadnych praw. W ten sposób reklamują się m.in. aukcje internetowe, na których sprzedaje się podróbki towarów znanych producentów. Wciąż nie osiągnięto ostatecznego kompromisu w kwestii tego, kto tak naprawdę ponosi odpowiedzialność za to, że w serwisach aukcyjnych można kupić nieoryginalne dobra.
To działanie Google'a spowodowało reakcję UDA, jednej z francuskich organizacji zrzeszającej największe firmy znad Sekwany, m.in. Air France, BNP Paribas czy Nestle. Producent luksusowych wyrobów dla kobiet - Louis Vuitton Moet Hennessy - jakiś czas temu pozwał amerykańską firmę właśnie w tej sprawie.
Teraz do konfliktu dołącza także kolejna francuska organizacja - UNIFAB. Razem z UDA wystosowały pismo do Google'a, w którym podkreślają, że firma przekroczyła granicę, zezwalając firmom trzecim na korzystanie z marek i znaków towarowych, które są zastrzeżone - podaje Yahoo za agencją AFP. Amerykanie odpowiadają z kolei, że ich działania są z korzyścią dla konsumentów, a także stoją w zgodzie z decyzjami Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
Raczej nie ma co oczekiwać, by firma zmieniła swoją politykę jedynie pod wpływem nacisku organizacji przedsiębiorców ze Starego Kontynentu. Nie można jednak wykluczyć, że sprawa znajdzie swój finał w sądzie lub też że do akcji wkroczy Komisja Europejska, niezbyt przychylnie patrząca na niektóre działania Google'a.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*