Niewielkie zmiany przychodów, za to zasadnicze w poziomie zysku netto. Firma Adobe szykuje się do premiery dwóch ważnych pakietów oprogramowania, co powinno w znaczący sposób wpłynąć na wyniki finansowe.
reklama
Firma Adobe, jeden z producentów oprogramowania, opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2012 roku. Przychody wyniosły 1,05 mld dolarów wobec 1,03 mld dolarów rok wcześniej. Największą część - 808,5 mln dolarów (-4,1 proc.) - wygenerowała sprzedaż produktów. Kolejne 146,2 mln dolarów (+37,8 proc.) pochodziło z abonamentu. Najmniejszy udział miały usługi wsparcia - 90,5 mln dolarów.
Koszty uzyskania przychodów wzrosły o zaledwie 0,63 mln dolarów, osiągając poziom 108,3 mln dolarów. Wydatki operacyjne przedsiębiorstwa wyniosły z kolei 648,0 mln dolarów i były o 4,9 proc. wyższe niż osiągnięte rok wcześniej. 359,0 mln dolarów Adobe wydała na sprzedaż i marketing, natomiast 177,8 mln dolarów na badania i rozwój. Ta ostatnia kwota była o 0,7 mln dolarów niższa niż w pierwszym kwartale 2011 roku.
85,2 mln dolarów Adobe przeznaczyć musiała na zaliczkę na podatek dochodowy. Zysk netto wyniósł 185,2 mln dolarów wobec 234,6 mln dolarów rok wcześniej. Zysk na akcję spadł o 10 centów do poziomu 37 centów.
Shantanu Narayen, dyrektor generalny firmy, przypomniał, że strategią firmy jest bycie liderem w segmentach cyfrowych mediów oraz cyfrowego marketingu. Dodał, że niedługo odbędzie się premiera dwóch produktów - Creative Suite oraz Creative Cloud, które pomogą w poprawie wyników finansowych.
Z kolei Mark Garrett, dyrektor finansowy Adobe, dodał, że firma spodziewa się osiągnąć w drugim kwartale przychody w przedziale 1,09-1,14 mld dolarów. Prognozy na kolejne okresy zostały podniesione, co wynika z zamknięcia akwizycji firmy Efficient Frontier.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*