Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Początki sprzedaży w internecie, wbrew temu, co mogłoby się wydawać, bywają naprawdę trudne. Zdecydowałam więc, że napiszę ten poradnik, aby pomóc Wam przez nie przebrnąć, dzieląc się swoją wiedzą opartą na własnym, kilkuletnim doświadczeniu oraz obserwacjach. Mam nadzieję, że jego lektura uchroni Was również od popełniania najczęstszych błędów, z jakimi można się spotkać, oglądając oferty sprzedaży w serwisie Allegro.

ciąg dalszy...

 

Koszty wysyłki

Ostatnim elementem, na którym skupię się w tej części są koszty wysyłki. Ile razy spotkałeś się jedynie z zapisem: przelew: ...zł, pobranie: ...zł? Na pierwszy rzut oka, wygląda w porządku, jednak jeżeli przyjrzysz się temu dokładniej, na pewno pomyślisz coś w stylu: „No dobrze, ale z jakiej firmy sprzedawca skorzysta, żeby przysłać mi zamówiony towar? I dlaczego nie mam większego wyboru?”. Tym samym odkrywamy kolejny, dość popularny błąd sprzedawców.

Na początku najczęściej wybierana jest Poczta Polska. Osobiście nie widzę w tym nic złego – jeżeli nie możemy jeszcze pozwolić sobie na podpisanie umowy z kurierem, jest to jedna z tańszych instytucji i zdecydowanie najczęściej spośród nich wybierana. Konkurencją dla niej jest PAF Operator Pocztowy i w niektórych wypadkach również InPost, jednak wielu kupujących nie przekonało się jeszcze do tych firm, więc można zaoferować wysyłkę za ich pośrednictwem jedynie opcjonalnie. W miarę upływu czasu i przypływu zamówień można również pomyśleć o podpisaniu umowy z kurierem.

>> Czytaj też: Allegro ukryje loginy stron transakcji

Należy jednak pamiętać, o czym często zapomina wielu sprzedawców, że Poczta Polska oferuje kilka rodzajów przesyłek do wyboru. Warto, w miarę możliwości, podać jak najwięcej z nich, tak aby klient sam dokonał wyboru.

W praktyce najczęściej wykorzystywane są:

  • list polecony ekonomiczny,
  • list polecony priorytetowy,
  • paczka ekonomiczna,
  • paczka priorytetowa,
  • paczka ekonomiczna płatna przy odbiorze,
  • paczka priorytetowa płatna przy odbiorze.

 

Dając klientom wybór spośród kilku możliwości, sprawisz, że poczują, iż dbasz o to, żeby w jak największy stopniu ich zadowolić. Pokażesz tym samym również, że dbasz o ich komfort, czas i pieniądze, bo sami będą mogli zdecydować, czy wolą otrzymać paczkę szybciej, płacąc przy tym więcej, czy też wybrać najtańszą formę wysyłki, by zaoszczędzić na kosztach. Pamiętaj, ludzie generalnie z natury lubią mieć wybór, narzucanie im więc z góry czegokolwiek z pewnością nie spotka się z pochwałą.

Udoskonalając swoją ofertę o informacje, które przekazałam Ci w tym rozdziale, sprawisz, że klienci zaczną postrzegać Cię jako pewnego, solidnego i uczciwego sprzedawcę, który ceni ich czas oraz chce zapewnić jak największy komfort związany z zakupami. O satysfakcji klientów z zakupów u Ciebie więcej piszę w kolejnym rozdziale, z którym mam nadzieję, zaraz się zapoznasz.

 

Błąd 8. Nieprawidłowa obsługa klienta

 

W dużych firmach pracownicy odpowiedzialni za obsługę klienta przed przystąpieniem do swojej właściwej pracy najczęściej przechodzą wielogodzinne szkolenia z zakresu właściwej obsługi klienta. Zresztą nie bez powodu. Prócz dobrze skonstruowanej oferty i zachęcających zdjęć, obsługa klienta jest jedną z ważniejszych kwestii związanych ze sprzedażą. Na nic Twoja praca przy tworzeniu opisu aukcji czy praca włożona w stworzenie własnych, autorskich zdjęć dobrej jakości, jeżeli nie wiesz, jak rozmawiać z klientem, by upewnił się w przekonaniu, że to właśnie od Ciebie powinien kupić.

 

Maile bez odpowiedzi

Często lekceważony, aczkolwiek bardzo istotny element obsługi klienta. Jeżeli klient wyśle Ci maila z pytaniem – odpowiedz na nie natychmiast. Wzbudzisz tym jego zaufanie i pokażesz, że jesteś sprzedawcą, z którym ma bardzo dobry kontakt. Jeżeli otrzymasz informację dotyczącą sposobu płatności, wpłacie pieniędzy na konto itp. - odpowiedz, że dziękujesz za powiadomienie. Nie pozwól, aby w Twojej skrzynce znajdowały się maile, na które nie odpowiedziałeś. Nawet gdy klient podziękuje Ci za transakcję – odpowiedz! Pokażesz, że jesteś profesjonalnym sprzedawcą, który dba o klienta nawet po otrzymaniu od niego pieniędzy.

 

Głuchy telefon

Czy nie jest denerwujące, gdy dzwonisz do kogoś w celu uzyskania informacji, ale nie odbiera on telefonu? Z pewnością spotkałeś się już z taką sytuacją. Co wtedy pomyślałeś o firmie/osobie do której dzwoniłeś? Kupiłbyś od niej cokolwiek? Prawdopodobnie spróbowałbyś dodzwonić się do kogoś innego, kto również sprzedaje interesujący Cię produkt i jeżeli udałoby Ci się uzyskać informacje, o które pytałeś, to kupiłbyś u niego, zapominając o tym pierwszym. Tak samo zachowa się Twój klient, jeżeli nie będziesz odbierać telefonu. W ten sposób możesz stracić nawet kilka-kilkanaście procent klientów. Możesz sobie na to pozwolić?

 

Pamiętaj!

Jeżeli jesteś sprzedawcą, klient musi być dla Ciebie najważniejszy! Jeżeli nie zadbasz o jego obsługę, nie dokona u Ciebie zakupów, a Ty nie zyskasz. Obsługuj klienta tak, jak sam chciałbyś zostać obsłużony podczas robienia zakupów.

Teraz, gdy jesteś już bogaty w wiedzę dotyczącą najczęściej popełnianych błędów przez początkujących sprzedawców na Allegro, możesz na spokojnie zastanowić się, jak wykorzystać ją do tego, by Twoje produkty zaczęły się lepiej sprzedawać. Nie zapomnij też wprowadzić niezbędnych zmian do Twojej oferty, tak by nie było w niej już opisywanych przeze mnie błędów.

Powodzenia!

 

Katarzyna Ryfka

Tanieje.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *