Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Tyle wart jest projekt Iridium Next - nowej generacji telefonii satelitarnej. Czy inwestycja w nowe satelity sprawi, że ten segment rynku telekomunikacyjnego bardziej się rozwinie?

robot sprzątający

reklama


Iridium to system 66 satelitów, krążących po sześciu różnych orbitach okołoziemskich (na wysokości 780 km), zapewniających łączność na obszarze całej planety (tylko on umożliwia komunikację wokół biegunów Ziemi). Przedsięwzięcie wystartowało 1 listopada 1998 roku, jednak już 15 sierpnia następnego roku ogłoszono bankructwo firmy. Powodem były bardzo wysokie koszty utrzymania systemu, błędy w zarządzaniu firmą, a także rosnąca popularność zwykłej telefonii komórkowej.

W roku 2001 firma wznowiła działalność pod nazwą Iridium Satellite LLC. Jest obecnie własnością rządu Stanów Zjednoczonych, głównie zza Oceanu pochodzi także większość z 359 tysięcy klientów. Iridium Satellite nie zamierza jednak tak łatwo oddawać pola ziemskim konkurentom, mimo że nie stanowi dla nich właściwie żadnej poważnej alternatywy.

>> Czytaj także: Kolizja satelitów na orbicie 

1 czerwca br. ogłoszono, że firma podpisała umowę z francuską Thales Alenia Space, której przedmiotem jest dostarczenie 81 nowych satelitów, mających stworzyć system Iridium Next. 66 z nich zostanie umieszczonych na obecnych orbitach, pozostałe 15 służyć będą jako zapasowe.

Kontrakt wart jest 2,1 mld dolarów, a całe przedsięwzięcie 2,9 mld dolarów. Większość z tej kwoty firma zamierza pokryć z własnych środków. Pierwsze obiekty powinny znaleźć się na orbicie w pierwszym kwartale 2015 roku.

Iridium osiąga przychody na poziomie kilkuset milionów dolarów rocznie, z czego około 1/4 pochodzi z kontraktów z amerykańskim Ministerstwem Obrony - podaje serwis BBC News.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Iridium, BBC News