Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Udało się, wygrywasz gwarantowaną nagrodę! Aby ją odebrać, wyślij darmowy SMS - kusił CT Creative Team, nie wspominając ani słowem o kosztach, które ponosił użytkownik, przystępując do zabawy. UOKiK uznał to za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.

robot sprzątający

reklama


W Dzienniku Internautów uważnie śledzimy doniesienia na temat firm naciągających na Premium SMS-y. W kwietniu informowaliśmy o utrzymaniu wielotysięcznych kar dla organizatorów loterii „Pusty SMS” i „Serialowe kody wymień na nagrody”.

W tym miesiącu do grona przedsiębiorców ukaranych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dołączyła spółka CT Creative Team. Od listopada 2010 do grudnia 2011 prowadziła ona SMS-owy konkurs pod nazwą „Quiz wiedzowy”. Do konsumentów trafiały wiadomości przygotowane według jednego z następujących schematów:

I w końcu się udało! Wygrywasz gwarantowaną nagrodę w grze o 100.000zł! Po odbiór odeślij darmowy sms: KASA na nr 8064!’WOW! GRATULUJEMY! SMSQuiz.pl

WLASCICIEL NUMERU PROSZONY O PILNE WYSLANIE ZA DARMO 1SMSa o tresci KASA na nr 8064 CZEKA NAGRODA GWARANTOWANA w GRZE o 100.000zl!www.SMSQuiz.pl’

Przecież piszemy: Komisja ds. Nagród przyznaje Ci Nagrode Gwarantowana w grze o 100.000zł! Po odbior slij SMS: KASA na DARMOWY nr 8064!’GRATULUJEMY! SMSQuiz.pl

Jestesmy zdziwieni, ze nie chcesz odebrac GWARANTOWANEJ NAGRODY w GRZE o 100.000zł! Wyslij za DARMO sms: NAGRODA na nr 8064 i NAGRODA jest Twoja! www.SMSQuiz.pl

W wiadomościach tych brakowało istotnej informacji, że wysłanie SMS-a na wskazany numer oznaczało przystąpienie do konkursu, który polegał na odsyłaniu (płatnych już!) SMS-ów w odpowiedzi na nadchodzące pytania z różnych dziedzin wiedzy.

Postępowanie wszczęte przez UOKiK wykazało, że reklamy wysyłane przez CT Creative Team nie zawierały wymaganych przez prawo informacji, w tym nazwy organizatora konkursu i ceny odbieranych/wysyłanych SMS-ów (3,66 zł z VAT). Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na spółkę została nałożona kara pieniężna w wysokości 141 575 zł.

Decyzja, z którą można zapoznać się poniżej, nie jest jednak ostateczna, firma odwołała się bowiem od niej do sądu.

Decyzja nr RWA-10/2013 by di24pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: UOKiK