Zmiana regulaminu usług a wypowiedzenie umowy na przykładzie Orange

30-11-2010, 18:18
Listy Czytelników

Orange zmienia regulamin usługi Zetafon, a jeśli chcesz ją wypowiedzieć – musisz zapłacić. Zapytaliśmy Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) i Orange, dlaczego tak się dzieje.

Otrzymaliśmy list od Czytelnika, który dostał zawiadomienie i nowy regulamin od operatora Orange, oferującego usługę Zetafon.

Otrzymałem listownie zawiadomienie, że Orange zmienia regulamin usługi ZetaFon. Poinformowano mnie, że mam możliwość wypowiedzenia umowy, jeżeli nie zgadzam się z nowym regulaminem. Niżej jednak zamieszczono informację, że jeżeli użytkownik wypowiada umowę przed czasem, operator ma prawo domagać się odszkodowania z tego tytułu. Jestem zdezorientowany, nie wiem, czy w końcu posiadam prawo wypowiedzenia umowy bez konsekwencji, czy nie.

Sonda
Otrzymałeś już zmianę regulaminu od swojego operatora?
  • tak
  • nie
  • nie wiem
wyniki  komentarze

Powodem listów od Orange jest zmiana ustawy Prawo telekomunikacyjne, która weszła w życie 20 lipca 2010 r., nowelizując ustawę z dnia 16 lipca 2004 r. Zmiana dotyczy głownie definicji "Abonenta" bądź "Użytkownika", który teraz jest "Abonentem ofert na kartę", o czym pisaliśmy już w Dzienniku Internautów.

>> Czytaj też: Era zmieniła jednak regulamin

- Orange, podobnie jak inni operatorzy zrealizował obowiązek związany ze zmianą Prawa telekomunikacyjnego, a mianowicie dostosował wzorce umów i regulaminów świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych do zmian w Prawie telekomunikacyjnym. Ponadto Orange wprowadził w dokumentacji inne zmiany, które zostały szczegółowo opisane w liście wysłanym do Abonentów – tłumaczy Zbigniew Drohobycki, ekspert ds. PR Telekomunikacji Polskiej.

Nowy regulamin Orange po wprowadzeniu zmian w prawie
fot. Paweł Kusiciel - Nowy regulamin Orange po wprowadzeniu zmian w prawie
- Gdy zmiana regulaminu wynika bezpośrednio ze zmian przepisów prawa lub konieczności eliminowania z zapisów regulaminu klauzul abuzywnych, wówczas zastosowanie będą miały przepisy art. 60 a ust. 3 ustawy Prawo telekomunikacyjne, który określa, iż przepisu art. 60 a ust. 2 nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia zmian, o których mowa w ust. 1, wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w tym również usunięcia niedozwolonych postanowień umownych – wyjaśnia Anna Lewandowska z Wydziału Prasowego UKE.

>> Czytaj też: Plus: zerwiesz umowę bez konsekwencji

Dla abonenta oznacza to, że może nie zaakceptować zmienionych warunków umowy, wypowiadając umowę operatorowi i płacąc "zmiarkowaną ulgę" (początkowa ulga widnieje na umowie), czyli proporcjonalną do okresu pozostałego do końca umowy. Podobne sytuacje mogą mieć miejsce także u innych operatorów telefonii komórkowej w Polsce.


Źródło: DI24.pl
UWAGA: UWAGA: Wybrane listy, przesłane do redakcji Dziennika Internautów, publikujemy, by umożliwić ich autorom dotarcie do szerszego grona odbiorców. Czytelnicy mogą podzielać zawarte w nich poglądy lub mieć odmienne zdanie - zachęcamy do wyrażania swoich opinii w komentarzach. Treści publikowanych listów mogą zawierać prywatne poglądy internautów, które nie odzwierciedlają poglądów redakcji DI. Listy prosimy kierować na adres: listy@di.com.pl
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930