Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Sąd drugiej instancji uznał, że Polska Telefonia Cyfrowa dokonała w 2007 roku zmiany regulaminu i powinna była poinformować swoich abonentów o możliwości wypowiedzenia umowy bez negatywnch konsekwencji.

Przeszło dwuletni spór między Polską Telefonią Cyfrową a Urzędem Komunikacji Elektronicznej dobiegł końca. Na początku 2007 roku operator sieci Era dokonał "uzupełnienia przepisów", utrzymywał jednak, że operacja ta nie była zmianą regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Z tego też względu firma odmówiła klientom prawa do wypowiedzenia umowy bez konsekwencji.

Urząd Komunikacji Elektronicznej nie podzielił tej interpretacji operatora i nałożył na niego karę w wysokości 2 milionów złotych. Firma, stojąc na stanowisku, że ma rację, zaskarżyła decyzję Prezesa UKE do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten decyzję Anny Streżyńskiej podtrzymał. Wniesienie apelacji do Sądu Apelacyjnego także nie przyniosło korzystnego dla PTC rozstrzygnięcia.

Polska Telefonia Cyfrowa próbowała dowieść, że SOKiK nieprawidłowo dokonał oceny sytuacji, kwalifikując "uzupełnienie przepisów" jako zmianę regulaminu świadczenia usług. Sąd Apelacyjny podzielił zdanie sądu niższej instancji co do istoty problemu i naruszenia prawa, ale przez operatora.

W orzeczeniu podkreślono, że jakakolwiek zmiana regulaminu, niezależnie od jej zakresu czy charakteru, daje abonentom prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych bez negatywnych dla nich konsekwencji.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: UKE