Reklamy AdSense czekają zmiany w wyglądzie

10-08-2010, 16:26

Możemy je znaleźć na największych portalach oraz niewielkich witrynach - reklamy Google AdSense, znane przynajmniej "z widzenia" większości internautom, doczekały się kolejnych zmian w wyglądzie.

Google na swoim blogu umieściło informacje dotyczące planowanych aktualizacji w jednym z największych systemów reklamowych. Czego mogą się spodziewać użytkownicy?

Czytaj także: AdSense: Jak Google dzieli się przychodami?

Zaktualizowany wygląd jednostek reklamowych
fot. Google - Zaktualizowany wygląd jednostek reklamowych
"Po analizach stron naszych wydawców i uwzględnieniu opinii płynących do nas z całego świata postanowiliśmy zoptymalizować niektóre nasze jednostki reklamowe pod względem wizualnym i efektywnościowym poprzez zmianę ułożenia tekstu. Spędziliśmy wiele czasu, eksperymentując z różnymi możliwościami" - czytamy w oficjalnym ogłoszeniu giganta.

Na początek nowości znajdą się w jednostce o rozmiarze 728x90 pikseli, gdzie tytuł, opis oraz link będą ustawione w rzędach, a nie jak do tej pory w kolumnach (poza przypadkami, gdy wyświetlana będzie tylko jedna reklama).

Podobnie będzie w przypadku średnich i dużych kwadratów (300x250, 336x280), gdzie linki do reklamowanych stron będą wyświetlane teraz w tej samej linii co tytuły. Wszystkie te optymalizacje mają jeszcze bardziej zachęcić do klikania, przez co na nowościach powinno zarobić zarówno Google, jak i wydawcy.

Warto przy okazji przypomnieć, że kilka miesięcy temu Google ujawniło szczegóły dotyczące sposobu dzielenia zysków z reklam między siebie i wydawcę. Podawano wtedy, że wyszukiwarkowy gigant z każdego dolara od reklamodawcy dla siebie zabiera 32 centy, a 68 centów przekazuje wydawcy.

>>Czytaj także: Google obsłuży teraz kilka kont jednocześnie


  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031