Reklama i marketing warte już 1,3 biliona dolarów

05-09-2018, 11:50

Wartość globalnego rynku marketingu i reklamy ma wynieść w tym roku 1.3 biliona dol. - tak twierdzi amerykańska firma badawcza. Analitycy sądzą, że wzrost wartości da się zauważyć w tradycyjnej reklamie i marketingu, lecz przede wszystkim obejmie reklamę w mediach cyfrowych i marketing on-line.

Zdaniem ekspertów PQ Media, w 2018 roku wzrost wartości rynku marketingu i reklamy osiągnie aż 5,5%, czyli najwięcej od 2008 roku. Szacunki te obejmują reklamę w tradycyjnych mediach, jak telewizja, oraz reklamę w cyfrowych i alternatywnych kanałach. Analitycy twierdzą, że tradycyjna reklama i marketing w tym roku mogą liczyć na wzrost o 2,1% do 803 miliardów dolarów, a reklama w mediach cyfrowych i marketing online o 11,6%. do kwoty 496 miliardów dolarów. Prognozy te powstały na podstawie analizy 20 największych rynków medialnych na świecie.

Grzegorz Sławatyński z firmy Data Exchanger uważa, że polski rynek reklamy wpisuje się w ten trend i podaje, że spodziewany jest u nas wzrost rzędu prawie 5% do kwoty 7,5 miliarda złotych.

W 2019 roku należy spodziewać się jednak wolniejszego rozwoju na globalnym rynku - wartość reklamy i marketingu w tradycyjnych kanałach wzrosną prawdopodobnie tylko o 0,8%. Digitalowa reklama/marketing może natomiast  liczyć na 10,7% .

Źródło: Data Exchanger


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy