Mobilna sprzedaż coraz istotniejsza

08-05-2012, 12:22

W pierwszym kwartale 13,3% wszystkich zakupów w sieci dokonywano z poziomu urządzeń przenośnych - poinformowało IBM w swoim najnowszym raporcie. To ponad dwukrotny wzrost rok do roku.

- Myślę, że 2012 rok może należeć wreszcie do urządzeń mobilnych - powiedział Jay Henderson z IBM. - Dla nas to jeden z najbardziej ekscytujących trendów.

Czytaj także: Dobry początek roku dla IBM

Zdaniem IBM mobilna era "już nadeszła" i jak zauważa serwis Direct Marketing News, nie chodzi wyłącznie o smartfony. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się także tablety, w tym przede wszystkim te produkowane przez firmę Apple. iPady odpowiedzialne są już za 5,3% całego ruchu mobilnego - ujawnia IBM.

- Każde z urządzeń ma charakterystyczne dla siebie cechy - tłumaczy Henderson. - Trzeba teraz więc nie tylko personalizować swoje kanały dla milionów różnych użytkowników, ale także całej gamy sprzętów. Amerykański koncern przejął niedawno firmę, która ma ułatwiać m.in. sprzedawcom zoptymalizowanie swoich stron, by osiągać lepsze wyniki.

Według danych comScore użytkownicy mobilni coraz więcej czasu spędzają również, wykorzystując popularne usługi społecznościowe. W Stanach Zjednoczonych internauci poświęcają nawet więcej czasu na przeglądanie Facebooka z poziomu swoich smartfonów niż standardowych komputerów osobistych.

Czytaj także: IBM zamierza spełnić długoterminowe prognozy


Źródło: IBM, comScore, Direct Marketing News
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy