Google pozwoli reklamować się na słowa kluczowe konkurencji

05-08-2010, 08:25

Google ogłosiło ważną zmianę w zasadach dotyczących znaków towarowych. Nie będzie już możliwości blokowania znaków towarowych na poziomie słów kluczowych. Już we wrześniu wszystkie firmy reklamujące się w Google na terenie Europy będą mogły korzystać ze słownych znaków towarowych innych firm jako swoich własnych słów kluczowych.

Jak informuje Google, nowe zasady mają wejść w życie już 14 września. Dzięki temu nasza europejska polityka dotycząca reklam stanie się zgodna z zasadami wprowadzonymi w większości krajów świata. W USA i Kanadzie reklamodawcy mogli wykorzystywać słowne znaki towarowe innych firm od 2004 r., w Wielkiej Brytanii i Irlandii od 2008 r., a w wielu innych krajach od maja 2009 r. – czytamy na blogu Google’a.

>> Czytaj też: Polscy blogerzy regulują współpracę z reklamodawcami

Sonda
Zmiany Google'a będą miały:
  • Pozytywny wpływ na reklamodawców
  • Negatywny wpływ na reklamodawców
  • Nic się nie zmieni
wyniki  komentarze

Zmiana zasad jest wynikiem wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, który kilka miesięcy temu orzekł, że reklamodawcy mogą zgodnie z prawem używać słownych znaków towarowych innych firm, by wyświetlać swoje reklamy.

Marek Błyszczek, TrafficMore
fot. - Marek Błyszczek, TrafficMore
Co ten wyrok zmieni w praktyce działań reklamowych? Z jednej strony jest to ułatwienie dla sprzedawców detalicznych, którzy często nie mogli reklamować się na słowa kluczowe będące znakami towarowymi (były zablokowane i Google nie wyświetlało takich reklam), z drugiej strony reklamodawcy będą mogli wprowadzać do swoich kampanii słowa kluczowe konkurencyjnych firm – tłumaczy Marek Błyszczek, Managing Director w TrafficMore.

Nadal pozostaje jednak problem przestrzegania polskiego prawa. Prawnik Olgierd Rudak w prowadzonym przez siebie serwisie Lege Artis zwraca uwagę na istotny fakt, że w Polsce reklama, w której korzysta się z oznaczeń przynależnych innym przedsiębiorcom, nie jest dozwolona. Podkreśla on, że dotyczy to nawet oznaczeń nie stanowiących zastrzeżonego znaku towarowego. Jak jednak zauważa Marek Błyszczek z TrafficMore, każdą reklamę należy ocenić indywidualnie. Poza słowem kluczowym istotna jest również treść reklamy - mówi.

>> Czytaj też: AdTaily dynamicznie się rozwija

Po 14 września pierwszą instancją oceniającą etyczność reklamy stanie się Google. Poszkodowani przez konkurencję będą mogli zgłosić skargę bezpośrednio do Google’a – mówi Błyszczek. Dodaje jednak, że firma nie będzie ostatecznym sędzią. Jeśli decyzja nas nie zadowoli, zawsze możemy odwołać się do sądu – podkreśla.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
Tematy pokrewne:  

tag zmianytag słowa kluczowetag reklamytag reklamodawcytag Google
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy