Google: mobile będzie jeszcze ważniejsze

23-09-2016, 20:33

Google już od jakiegoś czasu promuje te witryny, które są dostosowane do przeglądania na urządzeniach mobilnych. Niedawno jednak wyszukiwarkowy gigant zapowiedział, że wkrótce dokręci śrubę. Nowe zasady wejdą w życie 10 stycznia 2017.

Pierwsze sankcje wymierzone w kierunku witryn nieprawidłowo wyświetlających się na urządzeniach mobilnych Google podjąło 21 kwietnia 2015. to właśnie wtedy nastąpił tak zwany Mobilegeddon.

Nazwa ta, nadana przez branżę SEO i SEM, sugeruje coś nagłego. W rzeczywistości jednak żadnego jednorazowego wstrząsu w wynikach wyszukiwania nie było. Zamiast tego zmiany następowały stopniowo. Często niezauważane przez osoby śledzące pozycje dla wyników desktopowych, ale ignorujące pozycje w wyszukiwaniu mobilnym

Jaki będzie nowy Mobilegeddon?

Zmiany, jakie Google zapowiada na 10 stycznia 2017 dotyczą głównie użyteczności i dostępności mobilnych stron. Od tego terminu karane mają być witryny, które w swej mobilnej wersji:

  • wyświetlają popup zasłaniające treść;
  • prezentują okienko, które należy zamknąć, zanim w ogóle zobaczy się treść witryny;
  • w górnej części layoutu posiadają element przypominający okienko, a właściwa treść znajduje się poniżej linii przewijania.

Co istotne, Google deklaruje, że obostrzenia te nie będą dotyczyć okienek związanych z informacjami wymaganymi prawnie, takimi jak wzmianka o ciasteczkach, czy ostrzeżenie o wymaganej pełnoletności.

>> Polecamy: Pozycjonowanie w abonamencie - semonit.pl

Otwartym pozostaje pytanie w jaki sposób Google zamierza automatycznie rozpoznawać treść okienek. Jest to o tyle warte zastanowienia, że w niektórych przypadkach informacje tego typu są w pełni graficzne. Bywa również, że autorzy witryny dokonali zapisu w sposób żartobliwy i wykorzystujący gry słowne.

Warto zauważyć, że Google z popupami walczył już wcześniej, obniżając w wynikach mobilnych pozycje witryn z tego typu niespodziankami od 1 listopada 2015. Teraz negatywny wpływ popupów i toplayerów będzie mocniejszy. Mówiąc krótko – Google stara się, by użytkownicy smartfonów mieli mniej powodów do instalowania mobilnych wersji AdBlocka.

”A ja nie widzę krachu w pozycjach”

Możliwe, że Twoja strona nie spełnia nawet obecnych wymagań Google względem stron mobilnych, a Ty nie widzisz, by się to odbijało na jej sytuacji. Czy jednak na pewno? Jak już wspomniałem wyżej, zmiany następowały stopniowo i dotyczyły pozycji w wyszukiwaniach przeprowadzanych na smartfonach. Jeśli nie masz narzędzi do monitorowania słów kluczowych w wyszukiwaniu mobilnym, łatwo mogłeś przeoczyć utratę widoczności w Google.

Jeśli jednak dysponujesz odpowiednio rozbudowanymi statystykami oglądalności witryny (chociażby Google Analytics), zawsze możesz sprawdzić jak na przestrzeni kolejnych miesięcy prezentował się ruch mobilny. Jeśli spadał – jest coś na rzeczy. Nawiasem mówiąc jeśli po prostu nie wzrastał, też warto się zastanowić nad sytuacją – w końcu mobilny ruch internetowy w skali globalnej zdecydowanie ma tendencję rosnącą.

Nawet jeśli i na tym polu nie doszukasz się niczego niepokojącego, pamiętaj, że taka sytuacja nie musi trwać wiecznie i lepiej przygotować się na kolejne zmiany, niż później stracić użytkowników.

>> Zobacz także: Sklep SEO oferujący pakiety linków - seospot.pl


Tematy pokrewne:  

tag zmiana algorytmutag SEOtag Mobilegeddontag mobiletag Google
Komentarze
comments powered by Disqus
To warto przeczytać
















fot. Nightly


  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Listy
Listy  
« Lipiec 2017»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2017 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.