Przedsiębiorcy przesyłający dokumenty drogą elektroniczną skarżą się na funkcjonowanie Elektronicznego Urzędu Podawczego (EUP) ZUS. Osoby, które często składały do wirtualnego inspektoratu wnioski o wydanie np. zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek, teraz nie mogą tego zrobić.
ZUS wyjaśnia, że powodem problemów jest wygaśnięcie umowy między ZUS a firmą Unizeto Technologies, która nadzorowała działanie tego e-urzędu.
– Procedura przetargowa związana z wyborem nowej firmy trwała dłużej, niż planowaliśmy. Byliśmy zmuszeni rozpatrzyć protesty firm, które brały udział w przetargu. Obecnie e-urzędem podawczym będzie zajmować się Centrum Informatyki ZETO Białystok – mówi Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy ZUS.
Jednocześnie zapewnia, że nowa firma już zaczęła pracę nad uruchomieniem chwilowo wstrzymanych usług. Do końca tego tygodnia płatnicy nie powinni już mieć problemów z przesyłaniem elektronicznych dokumentów. Dodatkowo ZUS zapewnia, że w ciągu najbliższych tygodni zostanie zwiększona liczba wniosków, które można przesłać, korzystając z sieci.
– W czasie kiedy nie działał EUP, osoby korzystające z internetu mogły takie dokumenty składać, korzystając z rządowej platformy ePUAP – dodaje Przemysław Przybylski.
Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. ZUS ma kłopot z przyjmowaniem internetowych wniosków od firm
Bożena Wiktorowska
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|