66 proc. spośród użytkowników Facebooka w Polsce przyznaje się do bycia fanem lub fanką przynajmniej jednego oficjalnego profilu marki lub produktu - wynika z badania firmy IMAS International, która sprawdziła również, dlaczego internauci klikają w przyciski "Lubię to" i "Nie lubię".
Najważniejszą wskazywaną przyczyną kliknięcia "Lubię to" jest chęć skorzystania z promocji lub zniżki przysługującej fanom. Tę motywację wskazywało 44 proc. respondentów, którzy są fanami przynajmniej jednej marki lub firmy na Facebooku. Na drugim miejscu jest sympatia do marki lub firmy (40 proc. wypowiedzi). Co ciekawe, dopiero 6. w kolejności przyczyną jest nagroda za przyłączenie się do fan page’a (wskazało ją 21 proc. respondentów).
Tylko 43 proc. spośród fanów lub fanek nacisnęło choć raz przycisk "Nie lubię". Główną przyczyną był fakt, że marka lub firma przestała ich interesować (46 proc. wskazań tych osób). Dwie kolejne przyczyny odnoszą się do produktu – jeśli nie jest wystarczającej jakości lub nie spełnia oczekiwań, fani odchodzą.
- Z naszego krótkiego sondażu można wyciągnąć kilka wniosków – mówi Marcin Piwowarczyk, Szef Badań Online w IMAS International. - Po pierwsze, popularna metoda wynagradzania gadżetami za przyłączenie się do fan page’a nie jest głównym motorem zachęcającym internautów do takiej decyzji. Dużo bardziej motywuje oferta zniżek lub po prostu chęć okazania sympatii marce lub firmie wiele znaczącej dla danej osoby. Po drugie, raz zawiązana relacja z marką stosunkowo rzadko bywa przerywana. Istnieje wśród internautów tendencja, by pozostać przy fan page’u.
Raport w całości można pobrać ze strony Omnibus-Online.pl.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*