Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zmiany na rynku komunikatorów mobilnych

21-08-2018, 22:06

WhatsApp pobrało już 1,5 mld użytkowników i jak wynika z danych SimilarWeb, wraz z Messengerem, należy on do najpopularniejszych komunikatorów na świecie. Jedynie w Chinach przegrywa z WeChat i QQ, a w Rosji z Viberem. Jak wykorzystać ową popularność do pozyskania klienta?

robot sprzątający

reklama


Jak podaje Business Insider, cztery największe komunikatory w 2018 roku zgromadziły 4,1 mld użytkowników. W Stanach Zjednoczonych wykorzystują oni aplikacje do komunikacji przez około 10 min dziennie. Z roku na roku ten czas powiększa się o minutę.

Obecność marki sprawą priorytetową

Większość komunikatorów pozwala markom na obecność przynajmniej pod postacią konta firmowego. Część udostępnia swoje API. Pozwala to na lepszą interakcję z użytkownikami w momencie, który sami wybiorą oraz w aplikacji, którą sami zainstalują, jak tłumaczy Andrzej Ogonowski, PR & Brand Director SMSAPI.

Popularność komunikatorów nie zmienia strategii Google i Apple, które wciąż promują własne rozwiązania - Chat oraz iMessage. Wykorzystują one m.in. format RCS, który w wielu krajach zastępuje już SMS-a.

Według Ogonowskiego dzieje się tak, ponieważ firmy szukają każdej możliwości wejścia w interakcję z klientami. Komunikatory i nowe formaty komunikacji to dla nich okazja, żeby móc urozmaicić i uatrakcyjnić doświadczenia klientów. Nowe technologie pozwalają chociażby na przesyłanie zdjęć wysokiej rozdzielczości i plików multimedialnych. Klient może skorzystać z wielu ułatwień - wynająć hotel, zarezerwować lot, otrzymać wiadomość o opóźnieniach, transakcjach bankowych, kodach aktywacyjnych, czy przypomnieniach o płatnościach.

Conversational messaging?

Wykorzystanie wielu kanałów komunikacyjnych w jednym systemie, czyli conversational messaging, to sposób na komunikację firm z klientami w ramach jednego interfejsu. Każda popularna aplikacja z dostępnym API, może stać się elementem takiego systemu, łącząc np. Messengera, RCS-a oraz czat w oknie przeglądarki.

Źródło: SMSAPI


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *