Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zdalne wizyty podobają się pacjentom

05-08-2009, 07:22

Ponad 90% pacjentów było zadowolonych ze zdalnej opieki medycznej i poleciłoby skorzystanie z niej innym - wynika z badań przeprowadzonych w ramach pilotażowych programów Cisco HealthPresence. System HealthPresence opiera się na połączeniu rozwiązania Cisco TelePresence oraz urządzeń medycznych, dzięki czemu lekarz może komunikować się z pacjentem w sposób, który przypomina zwykłą wizytę w gabinecie lekarskim.

Prezentacja wyników testu pilotażowego zbiegła się w czasie ze wspólną konferencją prasową firm Cisco i UnitedHealth Group. Firmy poinformowały, że stworzą pierwszą ogólnokrajową sieć usług telemedycznych, obejmującą zwłaszcza obszary wiejskie USA oraz te o niskiej dostępności opieki medycznej.

System Cisco HealthPresence stanowi połączenie rozwiązania Cisco TelePresence, umożliwiającego sieciową komunikację w czasie rzeczywistym z użyciem funkcji wideo, z technologią podobną do wykorzystywanej przez call-center oraz z siecią telemetryczną.

Dzięki systemowi lekarze mogą oceniać stan zdrowia pacjentów na podstawie danych fizjologicznych zbieranych przy użyciu wielu urządzeń diagnostycznych, takich jak stetoskop, ciśnieniomierz, pulsoksymetr i inne. W każdej lokalizacji systemu Cisco HealthPresence zatrudniona jest osoba wyszkolona w obsłudze urządzeń medycznych według instrukcji lekarza, który może znajdować się setki kilometrów dalej.

Wizyta lekarska realizowana przy pomocy Cisco HealthPresence
fot. Cisco - Wizyta lekarska realizowana przy pomocy Cisco HealthPresence

W Szkocji program pilotażowy był prowadzony w Szkockim Centrum Telemedycyny, wśród pacjentów w wieku od 16 do ponad 75 lat (51% mężczyzn i 49% kobiet) od stycznia 2008 roku. Pełne dane oceny klinicznej będą znane w lipcu 2009 roku.

Już teraz znane są reakcje pacjentów. 99% pacjentów wyraziło zadowolenie z testowanej usługi, 95% uważa, że wizyta odbyła się w sposób poufny, a 93% polecałoby innym ten rodzaj usług.

W Stanach Zjednoczonych, konkretnie w Kalifornii, program pilotażowy prowadziły firmy UnitedHealth Group i Cisco we współpracy z HealthCare Partners począwszy od października 2008 roku. 97% pacjentów stwierdziło, że w trakcie korzystania z usługi możliwa była skuteczna komunikacja z lekarzami. 98% uważa, że oferowana technologia była wygodna w użyciu, a 90% polecałoby innym ten rodzaj usług.

Cisco planuje rozszerzenie programu pilotażowego Cisco HealthPresence na swoich pracowników z innych ośrodków w Stanach Zjednoczonych, którzy uzyskają dzięki temu dostęp do najlepszych lekarzy-specjalistów. Trwają również przygotowania do rozszerzenia sieci placówek medycznych i lekarzy uczestniczących w programie pilotażowym systemu Cisco HealthPresence. Jego testy w lipcu 2008 roku rozpoczęły się również w Nowej Zelandii.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR