Aż 38% firm IT sprawdza profile potencjalnych pracowników, wynika z najnowszego międzynarodowego sondażu przeprowadzonego przez Eurocom Worldwide.
reklama
- Poszukujący pracy mogą być dumni ze swoich biznesowych, najczęściej profesjonalnych profili w LinkedIn, jednak zachodzi pytanie, czy równie komfortowo będą czuli się, kiedy potencjalny pracodawca sprawdzi ich aktywność na Facebooku - mówi Michał Sobiło, Client Service Director w Imago PR.
Sondaż Eurocom Worldwide wykazał, że blisko 40% firm technologicznych analizuje profile społecznościowe potencjalnych kandydatów do pracy, żeby określić, czy pasują oni do proponowanego stanowiska. Obecność w mediach społecznościowych to dobry sposób na budowanie swojego wizerunku w sieci, a co za tym idzie szans na zatrudnienie - dodaje Michał Sobiło.
Tylko nieco ponad jedna na trzy firmy (36%) monitoruje to, co dzieje się na jej temat w internecie, w sposób bardziej zaawansowany, niż używając „Google alert”.
Do najważniejszych barier w prowadzeniu blogów korporacyjnych zaliczono dużą czasochłonność (33%) i brak wymiernych efektów (29%). 18% respondentów nie brało w ogóle pod uwagę w planach komunikacyjnych założenia i prowadzenia bloga korporacyjnego.
Pomimo różnych preferencji respondentów odnośnie prowadzenia blogów korporacyjnych połowa (51%) ankietowanych firm posiada profil w portalu społecznościowym Facebook, 46% firmowe konto w mikroblogu Twitter, 43% profil na LinkedIn oraz ponad jedna trzecia jest obecna w YouTube. Blisko 40% respondentów zakłada również wzrost budżetu na działania w mediach społecznościowych na przestrzeni kolejnych 12 miesięcy.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|