Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Z jakimi problemami borykają się przedsiębiorcy internetowi?

13-09-2011, 09:00

Osoby myślące o zarabianiu na sprzedaży w sieci nie mają podstawowej wiedzy o rynku e-commerce i jego prawach. Jeśli już się kształcą, to dzięki znajomym i poradnikom w sieci - wynika z danych zebranych przez Akademię Allegro.

Aż 72 proc. nowych przedsiębiorców łamie sobie głowę przepisami prawnymi dot. handlu w sieci, a w szczególności zasadami składania reklamacji towaru kupionego za pośrednictwem internetu. Nieco mniej Polaków decydujących się na własną działalność w internecie martwi się tym, jak rozwiązać sprawę komunikacji z klientem i jak wyróżnić swoją ofertę na tle pozostałych.

Sonda
Czy korzystasz z aukcji i sklepów internetowych?
  • Tak, często
  • Tak, ale sporadycznie
  • Nie korzystam
wyniki  komentarze

Wielu początkujących e-przedsiębiorców już na starcie wybiera nieodpowiednią dla siebie dziedzinę. Ok. 26 proc. z nich chce sprzedawać sprzęt RTV i AGD, a tak naprawdę te branże są już na tyle mocno obsadzone przez dużych graczy, że inwestycja w nie szybko może skończyć się bankructwem – mówi Mariusz Wesołowski, wykładowca Akademii Allegro.

Z badań Akademii Allegro wynika również, że początkujący e-biznesmeni mają problem z uświadomieniem sobie znaczenia kwestii technicznych i budowania wizerunku w sieci. Aż 66 proc. z nich nie zaprząta sobie głowy tworzeniem przyjaznej dla oka grafiki reklamowej, przejrzystej i funkcjonalnej strony. Nie zwracają również uwagi na to, by publikować w sieci dobre i wyraźne zdjęcia produktów.

Czytaj też: Google pomoże w odnalezieniu zaufanych sklepów

Według Akademii Allegro biznesem internetowym w Polsce interesują się głównie mężczyźni. Swoją wiedzę w tym zakresie chce poszerzać 58 proc. panów w wieku od 19 do 35 lat. Co ciekawe, w starszych grupach wiekowych proporcje te wyrównują się – wśród wszystkich uczestników warsztatów przygotowujących do prowadzenia swojego własnego biznesu w siecikobiety stanowią już 49 proc.

Naszym zdaniem wynika to z sytuacji na rynku pracy. Biznes internetowy jest idealnym rozwiązaniem dla osób zagrożonych wykluczeniem zawodowym, tj. kobiety po 40. roku życia, seniorzy, osoby niepełnosprawne – mówi Mariusz Wesołowski.

Podczas spotkań szkoleń i warsztatów Akademii Bezpiecznego Internetu początkujący e-przedsiębiorcy chętnie pytali m.in. o aspekty prawne sprzedaży w sieci i prawa konsumenta do zwrotu towaru.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl