Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wytrzymał rok bez usług Google. Czy to w ogóle ma sens?

03-04-2013, 17:49

Wydaje się, że od wyszukiwarkowego giganta nie ma ucieczki. Nie wszystkim podobają się jednak niektóre pomysły firmy i wizja ciągłego śledzenia zachowań internautów. Jakie są więc alternatywy?

Internetowy przedsiębiorca i naukowiec Tom Henderson postanowił rok temu rozstać się z usługami firmy Google. Wyszukiwarkowy koncern zbiera dane o użytkownikach, by później prezentować im jak najlepiej dopasowane reklamy - to bardzo nie podoba się Hendersonowi.

Google Drive

Najpierw tydzień, później rok

Przedsiębiorca początkowo chciał w ramach protestu zrezygnować z Google'a na tydzień, a swoje problemy opisywał na własnej stronie. Całość szybko zaczęła się cieszyć niemałą popularnością, więc Henderson postawił sobie nowy cel: rok bez usług rozwijanych w Mountain View.

Zadanie - co prawda - się udało, jednak finalny sukces stoi pod dużym znakiem zapytania. Choć Henderson zapewnia, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy ani razu nie skorzystał z usług Google, w praktyce wciąż posiada telefon z Androidem, rozwijanym oczywiście przez amerykański koncern.

Po co rozstawać się z Google?

Sonda
Byłbyś w stanie zrezygnować z usług Google?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Mimo wszystko przedsiębiorca zauważa, że nagłe rozstanie z Google'em jest praktycznie nierealne. Jeszcze trudniejsze może się okazać znalezienie zamienników dla popularnych usług wyszukiwarkowego koncernu. Niewiele da nam przecież porzucenie Google, by w zamian przejść na usługę Bing czy Yahoo, kierujące się podobnymi zasadami dotyczącymi zbierania danych użytkowników.

Henderson jako wyszukiwarkę poleca więc niszowy projekt DuckDuckGo, a zamiast YouTube'a wskazuje na witrynę Vimeo, która nie zmusza do oddania praw autorskich do przesyłanego filmu. Prawdziwe pytanie jednak, czy ucieczka od Google'a naprawdę ma sens. Jeśli koncern dzięki zbieraniu danych, może prezentować bardziej interesujące internautów reklamy, może nie warto mu w tym przeszkadzać?


Źródło: IT World



porównywarka ubezpieczeń OC
« Maj 2022»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031