Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wyniki badania Megapanel - luty 2007

24-04-2007, 13:47

Opublikowane zostały wyniki pomiaru oglądalności witryn i komunikatorów internetowych w Polsce za luty 2007 roku. Raport przygotowany został przez Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) oraz firmę badawczą Gemius S.A. w ramach badania "Megapanel PBI/Gemius".

Pomimo wzrostu liczby użytkowników (real users) w lutym 2007 roku zmniejszył się zasięg (w porównaniu do stycznia 2007 roku) większości witryn znajdujących się w pierwszej dwudziestce serwisów docierających do największej liczby internautów.

Wzrost zasięgu odnotowały jedynie youtube.com oraz serwisy, które weszły do rankingu: neostrada i PTC Era. W lutym 2007 z pierwszą 20. pożegnały się natomiast osemka.pl oraz sciaga.pl

megapanel - luty 2007 zasięg witryn

W zestawieniu witryn z największą liczbą odsłon nadal na prowadzeniu Allegro, potem Onet, Google oraz Wirtualna Polska. Zmiany nastąpiły natomiast na pozostałych miejscach. Fotka.pl wyprzedziła Interię spychając ten portal na 6 miejsce (w styczniu 5.), miejscami wymieniły się także serwisy społecznościowe epuls.pl (obecnie 8.) i grono.net (obecnie 9.) a na pozycję 10 wskoczył portal Gazeta.pl.

megapanel - luty 2007 liczba odsłon

W porównaniu do stycznia 2007 zmalała także ilość czasu jaki polscy internauci spędzili w lutym na surfowaniu po Sieci. Większość witryn obecnych w zestawieniu w poprzednim okresie utrzymała się w pierwszej 20. w lutym 2007 r. Na ostatnich miejscach rankingu znalazły się dwa nowe serwisy: battleknight.pl oraz photoblog.pl, które jako jedyne z lutowego zestawienia odnotowały wzrost omawianego wskaźnika.

megapanel - luty 2007 czas

Nieznaczny spadek zasięgu w stosunku do stycznia 2007 r. - przy jednoczesnym wzroście liczby użytkowników (real users) - odnotowały również trzy czołowe komunikatory obecne na polskim rynku: Gadu-Gadu, Skype oraz Tlen. Wzrost zasięgu, choć również niewielki przypadł za to programom AQQ (+1%), MSN messenger (+2%), Konnekt (+ 4%) oraz Xfire (+1%). Tymczasem stosunkowo duży spadek zasięgu - o 9 pkt. procentowych - odnotował na polskim rynku komunikator ICQ.

megapanel - luty 2007 komunikatory

Badaniem objęci byli internauci w wieku 7 lat i więcej. Liczebność badanej próby wyniosła 20.479. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *