W tym roku firmy zwiększą wydatki na reklamę w Polsce o 1,2 proc., w przyszłym już o 7,3 proc. - prognozują analitycy domu mediowego ZenithOptimedia Polska. Najszybciej - o ponad 16 proc. - rosnąć będą nakłady na promocję w internecie.
reklama
Zdaniem analityków ZenithOptimedia większość mediów powoli odrabia straty po kryzysie 2009 roku, jednak w wielu przypadkach jest on w dalszym ciągu mocno odczuwalny. Wielu reklamodawców wciąż szuka najtańszych metod dotarcia do klientów ze swoimi produktami i usługami, dlatego decydują się na reklamę internetową.
Filip Hołowczyc, dyrektor zarządzający Zed Digital, internetowego ramienia ZenithOptimedia, podkreśla, że do sieci ze swoimi budżetami wracają też marki, które z powodu kryzysu były mało lub w ogóle nieaktywne. Dzięki temu, jak prognozuje analityk, wydatki na sieć wzrosną w tym roku o 16,1 proc.
— Można oczekiwać, że w drugiej połowie roku internet powróci na falę wzrostową, a w 2011 roku powinniśmy zaobserwować dynamikę wzrostu niewiele mniejszą niż przed kryzysem, czyli około 20-25 proc. — dodaje Filip Hołowczyc.
Straty zacznie w tym roku odrabiać także telewizja, kino i radio, choć nie tak szybko jak internet. Zdaniem ZOG, reklamodawcy zwiększą swoje nakłady na promocję w stacjach telewizyjnych o 2,3 proc. To jednak mniej, niż przewidywania samych nadawców — zarówno TVN, jak i Polsat liczą, że w tym roku nakłady na reklamę telewizyjną urosną o 3-5 proc. Telewizja urośnie głównie za sprawą podniesienia cen cennikowych oraz mniejszej niż w roku 2009 elastyczności cenowej nadawców — mówi Krzysztof Szumski, ekspert z ZenithOptimedia.
Więcej w Forsal.pl, w tekście pt. Rynek reklamy w Polsce: Firmy będą zwiększać wydatki na promocję.
Michał Fura
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|