Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Witryny społecznościowe coraz częściej odwiedzamy ze smartfonów

21-11-2011, 16:04

Na pięciu największych europejskich rynkach o ponad 44% wzrosła w ciągu roku liczba użytkowników, którzy przeglądają sieci społecznościowe z poziomu urządzeń przenośnych.

Według najnowszego raportu firmy analitycznej comScore użytkownicy z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Włoch, a także Hiszpanii coraz częściej korzystają z Facebooka czy Twittera, wykorzystując do tego swoje urządzenie przenośne.

Czytaj także: NASA wyjątkowo szybko zdobywa fanów na Google+

O około 67% wzrosła liczba "niemal codziennych" odwiedzin najpopularniejszych witryn społecznościowych z poziomu smartfonów na kluczowych europejskich rynkach. Warto przy tym zauważyć, że większy ruch w głównej części pochodzi z aplikacji (wzrost o 101% rok do roku). Liczba odwiedzin z mobilnych przeglądarek wzrosła o zaledwie 31%.

Największy wzrost odwiedzin z urządzeń mobilnych odnotował w ciągu ostatniego roku LinkedIn (134%), a tuż za nim w rankingu znalazł się Twitter (115%). Znacznie mniej, bo tylko o 54% wzrosło na największych europejskich rynkach zainteresowanie mobilnych użytkowników Facebookiem, jednak tutaj zdecydowanie warto wziąć pod uwagę i tak już olbrzymi zasięg witryny.

Liczba mobilnych użytkowników sieci społecznościowych
fot. comScore - Liczba mobilnych użytkowników sieci społecznościowych
Według Gartnera w ostatnim kwartale sprzedało się na świecie aż 441 milionów telefonów komórkowych. Najwięcej urządzeń tego typu wciąż dostarczyła Nokia, jednak zdecydowanym liderem, jeśli chodzi o smartfony, był w ostatnich miesiącach Samsung. Rosnące zainteresowanie nowoczesnymi smartfonami z pewnością przełoży się na jeszcze większy ruch z tego typu urządzeń w przyszłości.

Czytaj także: Facebook kończy z wysyłaniem płyt CD


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: comScore