Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zyski z reklam w telewizji internetowej są coraz większe - poinformował w wywiadzie dla Dziennika Internautów Łukasz Skalik, Kierownik Zespołu WP.tv. Oglądalność tv online także dynamicznie rośnie, a rynek na tego typu projekty jest wciąż otwarty. Te czynniki zapewne skłoniły Wirtualną Polskę do rozpoczęcia prac nad nową, niezależną od WP marką telewizji internetowej, dowiedział się Dziennik Internautów.

robot sprzątający

reklama


W czwartek, 9 lipca 2009 r., Dziennik Internautów informował o rekordowym czerwcu WP.tv. Telewizja internetowa WP.tv znalazła się w pięćdziesiątce najpopularniejszych stron na świecie w domenie .tv - wynika z danych firmy Alexa Internet. Polska telewizja wyprzedziła m.in. takie strony, jak viva.tv, nhl.tv czy 4kids.tv.

Redakcja DI skontaktowała się z Łukaszem Skalikiem, Kierownikiem Zespołu WP.tv. Rozmawialiśmy m.in. o rentowności telewizji WP, uruchomieniu kolejnej stacji internetowej oraz dynamice wzrostu liczby użytkowników.

Dziennik Internautów: Materiały w WP.tv dostępne są bezpłatnie. W jaki sposób serwis zarabia na utrzymanie?

Łukasz Skalik - Kierownik Zespołu WP.tv: Obecnie wszystkie wydatki bilansowane są z wpływów z reklam emitowanych w serwisie WP.tv. Od początku tego roku notujemy wyraźną poprawę dynamiki wzrostu przychodów, głównie z tych poprzedzających emisję produkcji wideo – InStream VideoAd oraz niedawno wprowadzonych form BottomLayer i OnStream Toplayer.

Cechą wyróżniającą nowe formy reklamowe jest możliwość automatycznego zastosowania kreacji internetowych, np. flashowych, w kontekście telewizyjnym. Reklamodawca nie musi dysponować profesjonalnym spotem wideo, na który stać przede wszystkim dużych klientów korporacyjnych. OnStream Toplayer i BottomLayer są nowoczesne i niedrogie, stanowią też ciekawe uzupełnienie kampanii wykorzystującej In-Stream VideoAd, reklamę wideo przed emisją materiału redakcyjnego. Co ważne, skutecznie budują świadomość marki.

Dodatkowo jednym z czynników zainteresowania nowymi formami jest ich wysoka skuteczność, zapewniająca praktycznie 100-procentowy kontakt z widzem. Poza reklamą wideo w serwisie emitowane są klasyczne reklamy graficzne typu display (billboardy, scy scrapery, śródteksty).

Na uwagę zasługują również działania "niestandardowe", jak np. aktywny product placement oraz branded content. Ten ostatni wykorzystany był w emitowanym na przełomie 2008/2009 w serialu "CityLajf" (umożliwiał klikanie w widoczne na ekranie produkty, by uzyskać więcej informacji na ich temat). Coraz częściej można ponadto spotkać pełny branding i/lub sponsoring produkcji oraz kanałów z oferty programowej WP.tv, jak np. Open’er Festival TV.

DI: Jakie formy reklamy będą wprowadzane w WP.tv w najbliższym czasie?

ŁS: Planujemy poszerzenie działań typu branded content oraz product placement w naszych najpopularniejszych produkcjach.

DI: W czerwcu 2009 r. użytkownicy pobrali ok. 280 terabajtów danych i jest to rekordowy wynik. Jaki był poprzedni rekord i kiedy został ustanowiony?

ŁS: Poprzedni rekord padł w marcu tego roku i wynosił 216 terabajtów. Na uwagę zasługuje fakt, że zaraz po przebudowaniu naszej platformy i zmianie technologii emisji strumieniowania nastąpił 3-krotny wzrost ruchu osłonowego, a tym samym zwiększyła się liczba pobranych danych z 36 terabajtów (rekord do października 2008) do 91 terabajtów (dane z grudnia 2008).

DI: Czy WP.tv planuje wprowadzenie kolejnych kanałów tematycznych? Jeśli tak, to jakich i kiedy to nastąpi?

ŁS: Bardziej niż nad poszerzaniem liczby kanałów, zastanawiamy się nad tworzeniem kolejnych programów autorskich profilowanych ściśle pod gusta polskich internautów oraz sub-serwisów dedykowanych naszym najpopularniejszym produkcjom, umożliwiających tworzenie aktywnych społeczności.

Przykładowa średnia liczba odtworzeń naszych najpopularniejszych serii: Upd@te – sieciowy donosiciel (250k uu/odcinek), Bez tabu (150k uu/odcinek), Strefa wolnych myśli (150k uu/odcinek), Enigma (150k uu/odcinek), Gwiazdy (100k uu/odcinek).

DI: Czy Wirtualna Polska planuje uruchomienie kolejnej telewizji internetowej? Kiedy to będzie?

ŁS: Tak, planujemy niebawem uruchomienie kolejnego dużego projektu telewizyjnego pod niezależnym, względem Wirtualnej Polski, brandem. Trwają zaawansowane prace. Szczegółów niestety jeszcze nie możemy zdradzać.

DI: Jak na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy wyglądała dynamika wzrostu liczby użytkowników? W jaki sposób przekłada się to na liczbę odsłon oraz liczbę przesłanych danych?

ŁS: Od momentu powstania serwisu WP.tv dwa lata temu, liczba jego użytkowników unikalnych oraz odsłon wzrosły prawie 5-krotnie. Paradygmatem nie jest jednak walka o ruch osłonowy, tylko o czas spędzany przez użytkownika na platformie, taki jest trend na zachodzie w serwisach bazujących na kontencie wideo i za tym trendem przede wszystkim staramy się podążać.

DI: Dziękuję za rozmowę.

ŁS: Również dziękuję.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl



Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E