Zyski z reklam w telewizji internetowej są coraz większe - poinformował w wywiadzie dla Dziennika Internautów Łukasz Skalik, Kierownik Zespołu WP.tv. Oglądalność tv online także dynamicznie rośnie, a rynek na tego typu projekty jest wciąż otwarty. Te czynniki zapewne skłoniły Wirtualną Polskę do rozpoczęcia prac nad nową, niezależną od WP marką telewizji internetowej, dowiedział się Dziennik Internautów.
W czwartek, 9 lipca 2009 r., Dziennik Internautów informował o rekordowym czerwcu WP.tv. Telewizja internetowa WP.tv znalazła się w pięćdziesiątce najpopularniejszych stron na świecie w domenie .tv - wynika z danych firmy Alexa Internet. Polska telewizja wyprzedziła m.in. takie strony, jak viva.tv, nhl.tv czy 4kids.tv.
Redakcja DI skontaktowała się z Łukaszem Skalikiem, Kierownikiem Zespołu WP.tv. Rozmawialiśmy m.in. o rentowności telewizji WP, uruchomieniu kolejnej stacji internetowej oraz dynamice wzrostu liczby użytkowników.
Dziennik Internautów: Materiały w WP.tv dostępne są bezpłatnie. W jaki sposób serwis zarabia na utrzymanie?
Łukasz Skalik - Kierownik Zespołu WP.tv: Obecnie wszystkie wydatki bilansowane są z wpływów z reklam emitowanych w serwisie WP.tv. Od początku tego roku notujemy wyraźną poprawę dynamiki wzrostu przychodów, głównie z tych poprzedzających emisję produkcji wideo – InStream VideoAd oraz niedawno wprowadzonych form BottomLayer i OnStream Toplayer.
Cechą wyróżniającą nowe formy reklamowe jest możliwość automatycznego zastosowania kreacji internetowych, np. flashowych, w kontekście telewizyjnym. Reklamodawca nie musi dysponować profesjonalnym spotem wideo, na który stać przede wszystkim dużych klientów korporacyjnych. OnStream Toplayer i BottomLayer są nowoczesne i niedrogie, stanowią też ciekawe uzupełnienie kampanii wykorzystującej In-Stream VideoAd, reklamę wideo przed emisją materiału redakcyjnego. Co ważne, skutecznie budują świadomość marki.
Dodatkowo jednym z czynników zainteresowania nowymi formami jest ich wysoka skuteczność, zapewniająca praktycznie 100-procentowy kontakt z widzem. Poza reklamą wideo w serwisie emitowane są klasyczne reklamy graficzne typu display (billboardy, scy scrapery, śródteksty).
Na uwagę zasługują również działania "niestandardowe", jak np. aktywny product placement oraz branded content. Ten ostatni wykorzystany był w emitowanym na przełomie 2008/2009 w serialu "CityLajf" (umożliwiał klikanie w widoczne na ekranie produkty, by uzyskać więcej informacji na ich temat). Coraz częściej można ponadto spotkać pełny branding i/lub sponsoring produkcji oraz kanałów z oferty programowej WP.tv, jak np. Open’er Festival TV.
DI: Jakie formy reklamy będą wprowadzane w WP.tv w najbliższym czasie?
ŁS: Planujemy poszerzenie działań typu branded content oraz product placement w naszych najpopularniejszych produkcjach.
DI: W czerwcu 2009 r. użytkownicy pobrali ok. 280 terabajtów danych i jest to rekordowy wynik. Jaki był poprzedni rekord i kiedy został ustanowiony?
ŁS: Poprzedni rekord padł w marcu tego roku i wynosił 216 terabajtów. Na uwagę zasługuje fakt, że zaraz po przebudowaniu naszej platformy i zmianie technologii emisji strumieniowania nastąpił 3-krotny wzrost ruchu osłonowego, a tym samym zwiększyła się liczba pobranych danych z 36 terabajtów (rekord do października 2008) do 91 terabajtów (dane z grudnia 2008).
DI: Czy WP.tv planuje wprowadzenie kolejnych kanałów tematycznych? Jeśli tak, to jakich i kiedy to nastąpi?
ŁS: Bardziej niż nad poszerzaniem liczby kanałów, zastanawiamy się nad tworzeniem kolejnych programów autorskich profilowanych ściśle pod gusta polskich internautów oraz sub-serwisów dedykowanych naszym najpopularniejszym produkcjom, umożliwiających tworzenie aktywnych społeczności.
Przykładowa średnia liczba odtworzeń naszych najpopularniejszych serii: Upd@te – sieciowy donosiciel (250k uu/odcinek), Bez tabu (150k uu/odcinek), Strefa wolnych myśli (150k uu/odcinek), Enigma (150k uu/odcinek), Gwiazdy (100k uu/odcinek).
DI: Czy Wirtualna Polska planuje uruchomienie kolejnej telewizji internetowej? Kiedy to będzie?
ŁS: Tak, planujemy niebawem uruchomienie kolejnego dużego projektu telewizyjnego pod niezależnym, względem Wirtualnej Polski, brandem. Trwają zaawansowane prace. Szczegółów niestety jeszcze nie możemy zdradzać.
DI: Jak na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy wyglądała dynamika wzrostu liczby użytkowników? W jaki sposób przekłada się to na liczbę odsłon oraz liczbę przesłanych danych?
ŁS: Od momentu powstania serwisu WP.tv dwa lata temu, liczba jego użytkowników unikalnych oraz odsłon wzrosły prawie 5-krotnie. Paradygmatem nie jest jednak walka o ruch osłonowy, tylko o czas spędzany przez użytkownika na platformie, taki jest trend na zachodzie w serwisach bazujących na kontencie wideo i za tym trendem przede wszystkim staramy się podążać.
DI: Dziękuję za rozmowę.
ŁS: Również dziękuję.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*