Wielka czwórka odchodzi od DRM

07-01-2008, 20:47

Sony BMG to ostatnia wytwórnia tzw. wielkiej czwórki, która w końcu dojrzała do decyzji o rozpoczęciu sprzedaży muzyki bez zabezpieczeń DRM. Firma ta wybrała jednak inny model zaistnienia na rynku plików mp3.

15 stycznia br. w sklepach największych sieci handlowych w Stanach Zjednoczonych pojawią się karty podarunkowe ze specjalnymi kodami, których użyć będzie można w serwisie MusicPass. Wytwórnia chce wykorzystać zapał Amerykanów do kupowania kart podarunkowych zamiast prezentów. Z badań tego rynku wynika, że co czwarty dolar zostanie wydany na prezenty tego typu.

Sony liczy, że część kart będzie miała jej logo. Każda z nich kosztować będzie 12,99 dolarów i uprawniać będzie do pobrania z MusicPass jednego z albumów. Na początek lista obejmować będzie jedynie 37 najlepiej sprzedających się albumów wykonawców, takich jak Santana, Alicia Keys, Avril Lavigne, Bob Dylan, Britney Spears, Celine Dion, Pink czy Elvis Presley. Oprócz albumów, dostępne mają być także składanki muzyczne oraz materiały dodatkowe.

Wytwórnia planuje uruchomić analogiczny serwis w Kanadzie pod koniec stycznia 2008. Nie są znane plany Sony BMG, co do Starego Kontynentu, można jednak oczekiwać, że jeśli usługa odniesie sukces w Ameryce Północnej, także i Europejczycy będą mieli możliwość zakupienia online albumów ze stajni Sony.

Szeroko krytykowane przez konsumentów zabezpieczenia DRM zostały już wcześniej porzucone przez Universal Music Group, EMI oraz Warner Music Group. Sprzedaż utworów muzycznych online rośnie bardzo dynamicznie, zdaniem wytwórni jednak nie na tyle, by zarabiały one na nich tak dużo, jak wcześniej na sprzedaży tradycyjnych albumów.

MusicPass

Następny artykuł » zamknij

Podatki od pożyczek P2P

Źródło: Sony BMG
  
znajdź w serwisie

RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Listy
Listy  
« Maj 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31