Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Brak interoperacyjności programów Microsoftu stał się powodem kolejnej skargi na amerykański koncern, jaka trafiła do Komisji Europejskiej. Ta jednak nie rozpocznie nowego postępowania przeciwko firmie.

robot sprzątający

reklama


The British Educational Communications and Technology Agency (BECTA) przesłała formalną skargę do Komisji Europejskiej (KE) związaną z praktykami amerykańskiego koncernu informatycznego - Microsoftu. Problemem ponownie jest interoperacyjność programu Microsoft Office 2007.

Przedstawione Komisji dowody są bezpośrednią odpowiedzią BECTA na wszczęte w styczniu br. postępowanie wyjaśniające, którego celem ma być zbadanie zgodności programów dostarczanych przez Microsoft z tymi tworzonymi przez konkurencję. Brytyjczycy liczą, że dostarczone przez nich materiały posłużą KE w kolejnej batalii z Amerykanami, którzy właśnie odwołali się od decyzji o nałożeniu rekordowo wysokich kar.

Zdaniem brytyjskiej agendy rządowej brak interoperacyjności znacznie zmniejsza możliwość wyboru najlepszego oprogramowania. Problem ten dotyczy nie tylko nauczycieli czy osób uczących się, ale także większości podmiotów na rynku, które muszą brać pod uwagę to, że zakupione przez nich programy nie będą ze sobą współpracować.

W wielu przypadkach, zdaniem BECTA, prowadzić to będzie do wyższych cen oraz obniżenia poziomu usług, co powodowane będzie mniejszą konkurencją lub nawet jej brakiem.

Komisja Europejska potwierdziła otrzymanie dokumentów od BECTA, jej rzecznik oświadczył jednak, że nie zostanie wszczęte kolejne formalne postępowanie wyjaśniające. Wyjaśnił on, że KE nie traktuje tego jako kolejnej odrębnej skargi, gdyż postępowanie dotyczące poruszonej przez Brytyjczyków materii jest już przedmiotem zainteresowania urzędników unijnych.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: BECTA