Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Większość polskich internautów umie tylko odebrać pocztę

GazetaPrawna.pl 13-05-2010, 19:05

Wysłać e-mail z załącznikiem, skorzystać z wyszukiwarki czy zamieścić komentarz na forum – to Polacy potrafią. A przynajmniej co drugi. Jak wynika jednak z najnowszego raportu Głównego Urzędu Statystycznego, na tym spektakularne sukcesy w rozwoju polskiego społeczeństwa informacyjnego się kończą.

15 mln internautów z sieci korzysta głównie po to, by odebrać pocztę, poszukać informacji o produktach i towarach, porozmawiać na czacie lub forum dyskusyjnym. Blisko połowa raz na jakiś czas robi w sieci zakupy. Dwa miliony dzwoni przez internetowy telefon. A półtora miliona gra online oraz ściąga z sieci muzykę, filmy czy książki.

Bardziej zaawansowane zadania są już jednak dla większości polskich internautów czarną magią. Nie potrafią i nie chcą nauczyć się, jak tworzyć strony internetowe, pisać proste programy czy kompresować pliki.

– Internet pozostaje zabawką lub co najwyżej narzędziem w pracy, a wciąż nie jest dla Polaków realną pomocą w codziennym życiu, w kontaktach z administracją czy narzędziem, dzięki któremu można zaoszczędzić czas i pieniądze – tłumaczą eksperci.

 

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. 55 proc. Polaków korzysta z sieci. Większość tylko odbiera pocztę

Sylwia Czubkowska

gazeta prawna


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Samsung



fot. HONOR








fot. Freepik