Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W Sieci brakuje hydraulików, sprzątaczek...

28-07-2008, 14:57

W internecie trudno znaleźć oferty firm zajmujących się sprzątaniem i usługami BHP. Nie brakuje natomiast ofert firm informatycznych i budowlanych. Najsłabsze oferty ma branża nieruchomości, a najlepsze ogrodnicy – wynika z raportu Money.pl i Favore.pl.

Według serwisu Favore.pl, publikującego oferty firm usługowych, hasła najczęściej wpisywane przez osoby poszukujące usługodawców w Sieci to: drukarnia, wizytówki, transport, remont, hotel, angielski, fotograf, niemiecki, opieka.

Internauci wpisujący powyższe hasła najczęściej znajdują to co chcą. Z danych Favore.pl wynika, że najczęściej oferty swoich usług w internecie zamieszczają firmy budowlane i remontowe (19,6% wszystkich ofert). W skali całej Polski w czerwcu ogłoszeń tego typu było niemal dwukrotnie więcej niż zajmujących drugie miejsce usług dla firm i biur (10,6%). Trzecie miejsce zajęły usługi edukacyjne (9,2%).

Serwis Money.pl przeprowadził natomiast badania dotyczące liczby i jakości ofert usługowych. Respondenci (w liczbie 1500) ocenili, że branże w których nie brakuje wartościowych ofert to: internet i komputery (66%), noclegi (64%), ogród (59%) oraz fotografia (54%).

Branże, w których duża liczba ofert nie przekłada się na jakość, to zdaniem internautów nieruchomości (41%), kursy i szkolenia (35%), organizacja imprez (34%) oraz budowlane (33%).

Dostępność ofert usługowych w internecie
fot. Money.pl - Dostępność ofert usługowych w internecie

Warto odnotować, że 89% ankietowanych uznało, że firmy podające w ofercie ceny swoich usług, nawet jeśli są tylko szacunkowe, mają większe szanse na znalezienie klientów.

Według Money.pl najtrudniej znaleźć w internecie opiekunkę (36% ankietowanych nie udało się tego zrobić z powodzeniem). Internetowa nisza jest również na rynku usług związanych ze sprzątaniem i z usługami BHP. Badania wykazały więc, że najbardziej brakuje ofert tych przedsiębiorców, którzy z reguły pracują na własny rachunek. Może to wynikać z faktu, że nie mają oni czasu na zamieszczanie ogłoszeń w internecie. Nie mają też takiej potrzeby, ponieważ obecnie są rozchwytywani.

Czytaj także: Jak samodzielnie zaprojektować ogród?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Źródło: Money.pl