Kanały social media to nowoczesna forma dotarcia do różnych grup społecznych. Coraz częściej obserwuje się, że konta na portalach społecznościowych zakładane są przez jednostki samorządowe. Gminy posługują się Facebookiem w kontaktach z mieszkańcami zachęcając do dyskusji w istotnych sprawach publicznych. Czy w Polsce ten sposób komunikacji jest powszechny? Czy na fanpage’u gminy obowiązuje nas regulamin?
reklama
Na terenie czterech województw, dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubelskiego oraz lubuskiego przeprowadzono badanie mające na celu zweryfikowanie czy gminy korzystają z możliwości zrzeszania ludności na portalach społecznościowych takich jak Facebook. Do wszystkich gmin w tych województwach wysłano wniosek o informację publiczną, w którym pytano, jakie media społecznościowe prowadzą, kto jest ich administratorem, czy fanpage’e mają regulamin i czy blokuje się na nich użytkowników.
Okazało się, że 72% zbadanych gmin prowadzi profil na Facebooku, a 3% z nich posiada regulamin dotyczący zasad przeprowadzania dyskusji wśród użytkowników.
Badanie wykazało ponadto, że 18% gmin wykorzystujących media społecznościowe do komunikacji z mieszkańcami, zablokowało co najmniej 1 użytkownika. Rekordowe liczby zablokowanych użytkowników wahają się między 34 a 105 osób.
Atutem social mediów jest szybkość i wygoda przekazywania informacji oraz skrócenie dystansu między władzą a mieszkańcami. Niestety z drugiej strony rządzą się one własnymi algorytmami, decydującymi, jakie komunikaty zobaczą użytkownicy. Ponadto jak widać z powyższych danych pozwalają one na manipulowanie treściami, a także na blokowanie niewygodnych użytkowników i kasowanie komentarzy.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|