W Europie firma DHL użyje drona dostawczego w Niemczech, aby zapewnić m.in. dostawy leków. Tymczasem w USA to przemysł rozrywkowy, z pomocą MPAA, uzyskał pozwolenie na komercyjne loty dronami.
reklama
Mniej więcej w tym samym czasie w Europie i USA ogłoszono istotne przełomy w komercyjnym wykorzystaniu dronów.
Firma DHL ogłosiła, że idzie do przodu ze swoim projektem drona dostawczego pn. "parcelcopter". W planach są regularne loty na wyspę Juist, która wchodzi w skład Wysp Wschodniofryzyjskich, znajdujących się pod administracją niemiecką i położonych wzdłuż wybrzeża Morza Północnego.
Dron ma dostarczać na wyspę leki oraz inne pilnie potrzebne dobra. Będzie to pierwszy raz, gdy w Europie zostanie w ten sposób wykorzystany bezzałogowy statek powietrzny. W projekcie uczestniczą m.in. politechnika RWTH Aachen oraz firma Microdrones GmbH. Parcelcopter uzyskał też zgodę ministra Dolnej Saksonii ds. transportu oraz niemieckiego ministerstwa transportu. Wyznaczono też specjalny obszar lotów na potrzeby projektu.
Helikopter widoczny na zdjęciach ma pokonywać trasę o długości 12 km. Lot ma być całkowicie zautomatyzowany, choć będzie monitorowany ze stacji naziemnej. Ta sama stacja będzie w kontakcie z kontrolą lotów.
Lot na wysokości 50 m może odbywać się z prędkością 18 metrów na sekundę. Leki i inne potrzebne dobra będą zamknięte w specjalnym wodoszczelnym zbiorniku. Ten rodzaj transportu ma być wykorzystywany tylko w wyjątkowych sytuacjach, gdy nie będzie można szybko liczyć na wysłanie promu lub samolotu.
Jeśli zdjęcia to dla Was za mało, pod tym tekstem znajdziecie również film.
Tymczasem w USA Federalna Agencja Lotnictwa (FAA) ogłosiła, że sześć firm z branży filmowej i telewizyjnej dostanie pozwolenia na wykorzystanie dronów do zdjęć. To pierwszy raz, gdy FAA zgodziła się na takie "zwolnienia regulacyjne" na rzecz firm, które chcą wykorzystać bezzałogowe statki latające w działaniach komercyjnych.
FAA twierdzi, że wspomniane firmy udowodniły, iż będą w stanie bezpiecznie operować dronami. Bezzałogowe statki zawsze mają pozostawać w zasięgu wzroku i będą latały w "sterylnym obszarze". Przed każdym lotem odbędzie się kontrola. Zabronione będą loty nocne.
W rozmowach na ten zwolnień regulacyjnych uczestniczyła organizacja MPAA reprezentująca branże filmową. Firmy, które otrzymają pozwolenia na loty, to Astraeus Aerial, Aerial MOB, HeliVideo Productions, Pictorvision Inc, RC Pro Productions Consulting/Vortex Aerial oraz Snaproll Media.
Warto zauważyć, że europejski projekt drona dostawczego jest bardziej śmiały, tzn. przewiduje użycie takiego statku powietrznego, który nie znajduje się w zasięgu wzroku pilota. Kto wie? Może Europie uda się wyprzedzić USA w dziedzinie komercyjnych dronów?
Na koniec jeszcze film prezentujący drona DHL:
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|