Mimo że większość aplikacji w App Store jest płatnych, użytkownicy nie mają większych oporów przed ich kupowaniem. Aż połowa przyznaje, że płaci przynajmniej za jedną aplikację w miesiącu.
reklama
50 procent użytkowników iPhone'ów przyznało, że kupuje przynajmniej jedną aplikację w App Store w miesiącu. To przeszło dwukrotnie więcej niż w przypadku osób posiadających telefony z systemem operacyjnym Android. Wśród korzystających z iPodów do takich zakupów przyznaje się średnio co trzeci ankietowany. Tak wynika z badań firmy AdMob należącej do Google.
Wyniki takie mogłyby zaskakiwać w kontekście tego, czy za aplikacje na smartfony i inne obsługujące je urządzenia trzeba płacić. Otóż w App Store płatnych jest 80 procent aplikacji na iPada i 73 procent ma iPhone'a. W przypadku Androida użytkownicy mają do wyboru znacznie więcej aplikacji bezpłatnych - 57 procent (więcej w artykule Distimo: 57% Of Android Apps Are Free Vs. 28% Of iPhone Apps w serwisie TechCrunch).
W App Store bezpłatnych jest i tak kilkadziesiąt tysięcy aplikacji. Co ważne, wiele z nich jest bardzo wysokiej jakości. Dlaczego więc aż połowa użytkowników iPhone'ów za nie płaci? To zapewne efekt ciężkiej pracy speców od marketingu i reklamy zatrudnionych przez Apple. Gadżety tej firmy już od pewnego czasu mają dla wielu osób charakter kultowy, dodatkowe wydatki są więc dla nich uzasadnione.
Trzeba także pamiętać, że iPhone czy iPod są droższe od większości swoich konkurentów, co jednak nie przeszkadza w biciu rekordów sprzedażowych. Ich użytkownicy dysponują prawdopodobnie większymi niż średnie zasobami finansowymi - stać ich więc na to, by za aplikacje płacić.
Business Insider wskazuje także na inne powody większej popularności App Store od Google Android Market. Łatwość dokonywania zakupów (w tym płatności), a także bardziej skuteczne promowanie płatnych aplikacji to główne atuty sklepu Apple.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|