Sieć ECC-Net przeprowadziła badanie, którego celem była weryfikacja, czy ceny lotów, hoteli, wynajmu samochodów, timeshare lub innych usług wakacyjnych wskazane w ofercie (promowane w internecie za pośrednictwem reklamy lub pojawiające się na początku procesu rezerwacji) odpowiadają cenie końcowej, którą ostatecznie płaci konsument.
reklama
Badanie przeprowadzone przez sieć ECC-Net polegało na przeglądzie 539 skarg otrzymanych przez ECC-Net (aż 19% z nich dotyczyło problemów z urlopem, zakupionym przez internet), wykonaniu 237 symulacji rezerwacji, a także analizie 513 odpowiedzi respondentów internetowej ankiety.
Wyniki potwierdzają, że istnieją różnice cenowe między początkową wartością usługi, a płatnością końcową. W większości przypadków są związane z:
Sieć ECC-Net odnotowała znacznie mniejszy odsetek podwyższenia ceny początkowej w przypadku rezerwacji hoteli oraz wypożyczania aut w porównaniu z rezerwacjami biletów lotniczych.
Badanie wykazało, że 3 główne przyczyny wzrostu cen lotów to:
Wyniki badania sieci ECC-Net
Do kogo zwrócić się po pomoc?
W przypadku problemów z zagraniczną firmą o poradę lub pomoc należy się zwrócić do Europejskiego Centrum Konsumenckiego. ECK Polska współpracuje ponadto z siecią CPC-Net (Consumer Protection Cooperation Network), którą informuje o stosowaniu nieuczciwych praktyk rynkowych przez zagranicznych przedsiębiorców.
Najczęściej nie można bezpłatnie anulować rezerwacji. Nie klikaj „dalej” przed upewnieniem się, że dane, które zostały wprowadzone są poprawne, a oferta odpowiada twoim potrzebom.
Ceny muszą być podane łącznie ze wszystkimi obowiązkowymi opłatami i podatkami w sposób opisowy i na początku procesu rezerwacji.
W przypadku, gdy chcesz dodać do rezerwacji usługi dodatkowe np. śniadanie, bagaż podręczny i inne, sprawdź, czy są one zawarte w podanej cenie, czy należy za nie dopłacić.
Zastanów się, jakiego ubezpieczenia potrzebujesz. Zapoznaj się z warunkami polisy ubezpieczeniowej przed jej zaakceptowaniem i unikaj niepotrzebnych ubezpieczeń.
Często jeżeli nie chcesz dodać dodatkowej usługi do swojej rezerwacji, musisz ją odznaczyć „opt out”. Wystarczy chwila nieuwagi, aby się tego wystrzec przez cały proces rezerwacji sprawdzaj czy wskazana na początku kwota się nie zmieniła.
Bądź świadom, że do ostatecznej kwoty może być dodana należność za płatność przy użyciu karty kredytowej.
W czasie problemów, zrzuty ekranu dowiodą, że twoje roszczenie jest zasadne.
Przed kliknięciem w przycisk "Zarezerwuj teraz" sprawdź dokładnie wyświetlane dane. Przeczytaj stronę wzdłuż i wszerz. Nawet tuż po dokonaniu rezerwacji zmiana danych najprawdopodobniej będzie płatna. Pamiętaj, że rezerwacja może być wiążąca, nawet jeśli nie trzeba było wprowadzać danych karty kredytowej lub konta bankowego przed naciśnięciem przycisku "Zarezerwuj".
Potwierdzenie rezerwacji oraz inne ważne informacje przedsiębiorca wysyła na wskazanego e-maila, dlatego sprawdzaj go regularnie przed podróżą. Pamiętaj, że takie wiadomości mogą być automatycznie przenoszone do folderu SPAM.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*