Po niespełna dwóch latach od wprowadzenia usługi telewizji cyfrowej, korzysta z niej 25 procent z miliona klientów UPC. 250 tys. abonentów to efekt wielomilionowych inwestycji w rozwój usług cyfrowych - przekonują przedstawiciele operatora. W pierwszym kwartale 2010 roku UPC przybyło ok. 20 tys. użytkowników telewizji cyfrowej.
reklama
W Europie z cyfrowej telewizji kablowej korzysta już 35% abonentów, podczas gdy w Polsce wskaźnik ten wynosi 23% (wg Cable Europe z 3 marca 2010). Jak podaje Cable Europe, liczba klientów cyfrowej telewizji kablowej w Europie wynosi obecnie ponad 21,5 miliona, a przychody z tego tytułu przekroczyły już połowę osiąganych przez branżę.
Dzięki wielomilionowym inwestycjom operatorów Polska szybko nadrabia dystans do krajów europejskich w zakresie poziomu cyfryzacji. Według danych Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, wśród usług oferowanych przez operatorów kablowych, cyfrowa telewizja kablowa zdobyła w 2009 roku najwięcej nowych klientów, osiągając na koniec grudnia liczbę ponad 748 000 użytkowników.
Zdaniem przedstawicieli UPC dane te potwierdzają, że branża kablowa odgrywa istotną rolę w procesie cyfryzacji w Polsce. Telewizja cyfrowa rewolucjonizuje współczesne media i domową rozrywkę, dlatego UPC konsekwentnie inwestuje w jej rozwój. Ostatnio wprowadziliśmy UPC NA ŻĄDANIE, stale rozszerzamy portfolio kanałów, również HD, umacniając wiodącą pozycję UPC Polska na rynku kablowej telewizji cyfrowej - powiedział Simon Boyd, Prezes Zarządu UPC Polska.
Klienci szybko przyzwyczajają się do korzystania z dekodera z nagrywarką, dzięki któremu mogą dostosować oglądanie telewizji do własnych preferencji, wybierając, co i o jakiej porze chcą oglądać. UPC wprowadziło już w swojej ofercie wiele przydatnych funkcji, jak automatyczne nagrywanie seriali, nagrywanie dwóch programów jednocześnie podczas oglądania trzeciego czy Multiroom pozwalający na korzystanie z usług telewizji cyfrowej na drugim odbiorniku telewizyjnym.
Duży wybór kanałów i cyfrowa jakość odbioru to także najczęściej deklarowane w badaniach (ARC Rynek i Opinia, Październik 2009) powody zakupu usługi. Wśród wielu dostępnych w pakiecie DTV funkcji jako najważniejsze określano: nagrywanie programów i elektroniczny przewodnik po programach. Najczęściej nagrywane przez klientów programy to filmy (85%) i seriale (49%), nieco rzadziej programy sportowe, które rejestrowane są przez 31,5% respondentów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Cisco: Najważniejsze trendy to wirtualizacja i współpraca w czasie rzeczywistym