Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Telekomunikacja Polska dalej musi podłączać klientów Tele2. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, korzystając ze specjalnych uprawnień zawartych w prawie telekomunikacyjnym, wydał nową decyzję w sprawie WLR.

Korzystając ze specjalnych uprawnień, jakie przewiduje Prawo telekomunikacyjne, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) wydał nową decyzję, na podstawie której Tele2 będzie kupować usługę WLR (Wholesale Line Rental) od Telekomunikacji Polskiej. To skutek orzeczenia podjętego przez Sąd Apelacyjny, który na początku czerwca uchylił rygor natychmiastowej wykonalności decyzji Prezesa UKE w sprawie umowy o hurtowym zakupie abonamentu przez szwedzką spółkę.

Telekomunikacja Polska zapowiedziała, że zaprzestanie podłączania nowych klientów przynajmniej do momentu ostatecznego rozstrzygnięcia sprawy, co ma nastąpić we wrześniu br. Urząd spodziewając się, że największy polski telekom wykorzysta sytuację do ataku na swego konkurenta, sięgnął po środki nadzwyczajne.

6 czerwca 2008 roku Prezes UKE wydał nową decyzję w sprawie usługi WLR. Kierował się głównie zapisami art. 29 Prawa telekomunikacyjnego, który pozwala regulatorowi na urzędową zmianę decyzji w sprawie umowy między firmami, jeśli zachodzą obawy co do zapewnienia ochrony interesów użytkowników końcowych. Zdaniem Urzędu dotychczasowa współpraca między obiema firmami daje podstawy do takich obaw.

Dlatego też, działając na podstawie art. 17 wspomnianej ustawy, Prezes UKE wydał nową decyzję w sprawie umowy o hurtowym zakupie abonamentu. Prawo zezwala na takie działanie bez konsultacji w sytuacjach nagłych, gdy zagrożone są konkurencyjność rynku bądź interesy konsumentów. Decyzja została wydana na 6 miesięcy.

Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: UKE