Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

UKE: Niezadowalająca jakość usług telefonicznych

27-05-2008, 09:31

Jakość świadczenia usług telefonicznych jest niska, a jedną z jej przyczyn jest brak współpracy między operatorami – to główne wnioski z badań, których wyniki ogłosił wczoraj Urząd Komunikacji Elektronicznej. Co interesujące, wyniki UKE są bardzo odmienne od wskaźników jakości przedstawionych wcześniej przez TP.

robot sprzątający

reklama


Badania UKE zostały wykonane za pomocą systemu zdalnego badania jakości usług telekomunikacyjnych autorstwa Instytutu Łączności. Objęły zarówno przedsiębiorcę wyznaczonego do świadczenia usługi powszechnej (TP), jak i wybranych operatorów alternatywnych. Określone wartości mierzonych wskaźników, do których odnoszone są wyniki badań mają charakter obligatoryjny jedynie dla TP, gdyż świadczy ona usługę powszechną.

W siódmym rozdziale raportu UKE gdzie przedstawiono wyniki badań czytamy m. in., że w zakresie pomiarów dotyczących stopy nieskutecznych wywołań stwierdzono duży odsetek nieskutecznych wywołań w obrębie niektórych central. Ma to wpływ na liczbę nieskutecznych wywołań w ruchu krajowym dla tych relacji, w których te centrale występują.

Stwierdzono również zawyżoną wartość wskaźnika nieskutecznych wywołań dla połączeń wychodzących z danej centrali. Ruch krajowy wychodzący z ponad 60% central cechował wskaźnik nieskutecznych wywołań powyżej 0,5%.

Jeszcze wyższy był wskaźnik nieskutecznych wywołań w ruchu pomiędzy sieciami różnych operatorów. Dla połowy badanych operatorów wynosi on ponad 1%. Według UKE wskazuje to wyraźnie na to, że współpraca między TP oraz operatorami alternatywnymi nie układa się dobrze.

UKE zwraca tez uwagę na to, że w kwestii nieskutecznych wywołań wyniki dostarczone przez TP bardzo różnią się od wyników badań UKE. Przyczyną tych niezgodności mogą być m.in. różnice w porze dnia wykonywania pomiarów. UKE prowadzi pomiary w godzinach od 8 do 18.

Raport Urzędu zwraca też uwagę m. in. na długi czas zestawiania połączeń. W Sieci TP wartość średnia (w ujęciu strefowym) przekracza 2 s i dochodzi do wartości 2,8 s, a czas zestawiania 95% krajowych przekracza 5 s i dochodzi do wartości 5,4 s. Całą krajową sieć telekomunikacyjną cechuje wartość średnia dochodząca do 3,8 s, a czas zestawiania 95% krajowych przekracza 8,9 s (np. dla strefy Biała Podlaska).

Również w tym przypadku dane pomierzone przez UKE, a dostarczone przez TP S.A. znacznie się różniły. W ocenie UKE zarówno stopa nieskutecznych wywołań, jak i czasy zestawiania połączeń pokazują, że nad jakością usług telefonicznych nadal trzeba pracować.

UKE podaje też, że w toku prowadzonych badań jakości jego pracownicy odczuli brak skutecznej współpracy z obsługą central. Wielokrotnie obserwowano długotrwałe blokowanie niektórych linii, co utrudniało badania i podnosiło ich koszty. Operatorzy często też nie informowali UKE o zmianach w sieci takich, jak np. wymiana centrali.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: UKE



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E