Przewiduje się, że globalny rynek płatności cyfrowych wzrośnie w ciągu najbliższych 8 lat niemal o 21 proc., osiągając poziom 361,3 mld dolarów. Jak podają analitycy Accenture, do 2023 roku transakcje o wartości 7 bilionów dolarów zostaną przeniesione z płatności gotówkowych na płatności cyfrowe oraz kartą.
reklama
Nie ma wątpliwości, że wzrostom na globalnym rynku cyfrowym sprzyja m.in. rosnąca liczba transakcji bezgotówkowych, pandemiczne realia oraz popularność zakupów online. To właśnie e-handel ma największy udział w digital payments – w 2020 r. blisko 80 proc.. Ponadto prognozuje się, że do 2023 r. zakup i sprzedaż towarów oraz usług online pozostanie największym strumieniem przychodów w globalnej branży płatności cyfrowych w kolejnych latach, osiągając wartość transakcji 4,5 biliona dolarów w 2023 roku.
Instrumenty płatnicze rozwijają się niezwykle dynamicznie, a zmiany w upodobaniach konsumentów pokazują, że Polacy są otwarci na nowości i udogodnienia w procesie płatności, wykazując coraz większe zainteresowanie m.in. portfelami elektronicznymi czy urządzeniami typu wearables. Warto także zauważyć jak duże znaczenie w tym obszarze ma zwrot w stronę e-commerce – trend zakupów online przybrał na sile nie tylko wśród konsumentów, ale stał się również jednym z kluczowych w strategiach wielu firm.
Wolumen transakcji opłacanych online wciąż się zwiększa. Szacuje się, że dla płatności mobilnych w ciągu dwóch lat (2021–2023) wzrośnie z 26 do 49 miliardów, czyli o niemal 90 proc. Konsumenci coraz częściej poszukują nie tylko szybkich i wygodnych rozwiązań płatniczych, ale również takich, które będą umacniały ich pozytywne doświadczenia zakupowe. W ostatnim czasie dużym zainteresowaniem cieszą się m.in. odroczone płatności – szacuje się, że w samych Stanach Zjednoczonych w latach 2022–2028 ich odsetek wzrośnie
o blisko 33 proc. Innym popularny trendem, który zdobywa uznanie coraz szerszej grupy konsumentów są zakupy w mediach społecznościowych.
Social commerce to jeden z tych trendów, które z pewnością będą się umacniać na rynku w najbliższym czasie. Zakupy za pośrednictwem live streamingów czy chatbotów są szybsze i łatwiejsze dla konsumentów, a dla sprzedawców to kanały umożliwiające dotarcie do bardzo konkretnej grupy odbiorców. Rozwijają się także social payments, czyli płatności społecznościowe, które z powodzeniem funkcjonują już w Polsce, a za pierwszym tego typu wdrożeniem stoi Tpay wraz z KODA Bots, proponując bezpieczną płatność BLIKIEM w Messengerze.
Ważne jest, aby instrumenty płatnicze były dostosowane nie tylko do potrzeb konsumentów, ale także dla przedsiębiorców. Intuicyjne i bezpieczne płatności to prawdziwy „must have” zarówno w odczuwaniu pozytywnych doświadczeń zakupowych, jak i w rozwoju biznesu.
Paweł Działak, CEO & co-founder Tpay, operatora płatności online
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Bezpieczne związki: jak ochronić się w świecie cyfrowym w Walentynki i nie tylko
|
|
|
|
|
|