Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Uczniowie lubią Web 2.0, nauczyciele mniej

04-09-2008, 10:36

Nauczyciele i uczniowie w odmienny sposób podchodzą do narzędzi Web 2.0 w edukacji. Ci pierwsi są wobec nich raczej nieufni. Ci drudzy (a także ich rodzice) chcieliby więcej tego typu nowinek w edukacji – wynika z badań ntl: Telewest Business.

Jak podaje VNUnet, W badaniach ntl: Telewest Business brało udział 1500 respondentów, wśród których była jednakowa liczba nauczycieli, rodziców i uczniów.

Nieco więcej niż połowa nauczycieli wierzy, że aplikacje Web 2.0 mogą być wartościowymi narzędziami edukacyjnymi. Reszta postrzega je jako zjawisko rozpraszające uczniów i przeszkadzające w uczeniu się.

Innego zdania są rodzice. 66% z nich uważa nowe narzędzia internetowe za użyteczne. Większość tych rodziców ceni możliwość stymulowania kreatywności (36%) oraz kształtowania umiejętności komunikacyjnych (35%).

Uczniowie cenią sobie m.in. Wikipedię (44% wskazań), komunikatory internetowe (35%) oraz YouTube (34% uczniów stosuje go w celach edukacyjnych, a 54% dla rozrywki). Aż 49% uczniów korzysta z serwisów społecznościowych w czasie wolnym, ale tylko 18% robi to w celu wspomagania uczenia się.

Co piąty nauczyciel przyznaje, że brakuje mu wiedzy lub umiejętności, aby zastosować narzędzia Web 2.0 w zajęciach. Podobny odsetek nauczycieli obawia się, że uczniowie korzystający z serwisów społecznościowych ujawniają zbyt dużo informacji.

Badania ntl: Telewest Business pokazują więc, że nauczyciele i uczniowie inaczej postrzegają nowoczesne narzędzia dostępne w internecie. Sprawia to, że potencjał interaktywnych narzędzi umożliwiających prace kolektywną jest wciąż niewykorzystany w klasie szkolnej. Jednocześnie umiejętności i entuzjazm nabywane przez uczniów w czasie zabawy w domu nie mogą być przeniesione do szkoły.

Z drugiej strony nauczyciele mogą mieć rację co do rozpraszającego charakteru narzędzi. Analitycy ntl:Telewest Business uważają jednak, że to szkoły muszą wykonać pierwszy krok, aby dopasować się do wymagań "cyfrowego pokolenia".


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Vnunet