Ubezpieczyciele i finansiści utrzymują wyszukiwarkę Google

20-12-2011, 20:04

Prawie połowa zysków, jakie Google osiąga, są związane z polisami oraz pożyczaniem pieniędzy - wynika z badania przeprowadzonego przez amerykańską firmę WordStream. Najdroższymi wyszukiwanymi słowami kluczami w systemie Google AdWords są: insurance (ubezpieczenie), loans (pożyczki) oraz mortgage (hipoteka).

Czas zwiększonych wydatków zbliża się nieubłaganie.

>> Sprawdź konto z kartą otwartą na dzisiaj <<

0 zł za prowadzenie rachunku, użytkowanie karty debetowej i wypłaty gotówki!


Aż 97% przychodów giganta internetowego z Mountain View pochodzi z reklam. Tylko w okresie od trzeciego kwartału 2010 roku do połowy bieżącego wartość tego segmentu wyniosła ponad 33 miliardy dolarów. Jeszcze dwa lata temu przychody z tego tytułu były na poziomie o 10 miliardów niższe.

Słowa klucze Google
fot. - Słowa klucze Google
Według WordStream ma to bezpośrednie przełożenie na wartość słów kluczy najczęściej używanych w wyszukiwarce Google. Aż 24% wszystkich zapytań dotyczy kwestii ubezpieczenia (insurance): samochodu, mienia, ale również własnego życia. Wartość tego słowa w systemie „cost per click” wynosi prawie 55 dolarów. Ludzie korzystają z wyszukiwarek też w celu znalezienia rozwiązań dotyczących pożyczek. 12% zapytań odnosi się do kredytów studenckich i konsumpcyjnych. Natomiast samo słowo „pożyczki” (loans) w systemie „cost per click” jest warte ponad 44 dolary. Według danych WordStream na trzecim miejscu najczęściej poszukiwanych słów w wyszukiwarce z Mountain View jest „hipoteka” (mortgage). Paradoksalnie jest ono droższe od poprzedniego i kosztuje 47 dolarów. Skąd to wynika?

Czytaj też: Wyrok: Znaki towarowe konkurenta mogą być słowami kluczowymi w Adwords

- W większości przypadków mowa jest tutaj o produktach, które konsumenci często porównują. Wybierając ubezpieczenie OC czy lokatę, kierujemy się głównie ceną lub oprocentowaniem. Aby je poznać, musimy się zapoznać z ofertą danej firmy. Dopiero gdy poznamy oferty kilku firm, możemy sobie wyrobić pogląd na temat cech danego produktu ubezpieczeniowego lub finansowego - tłumaczy wyniki Marcin Kowalik z firmy Zieltraffic.

W pierwszej piątce najbardziej popularnych słów w systemie Google AdWords znalazły się także szeroko pojmowane kredyty (credits), których koszt jednorazowego kliknięcia wynosi 36 dolarów.

Firma SEO for Salteforce szacuje, że ten rok zamknie się dla usług SEM w Ameryce Północnej zyskiem na poziomie 19 miliardów dolarów. To będzie o prawie 5 miliardów więcej aniżeli w 2010 roku. Z kolei według prognoz eMarketera Google umocni w przyszłym roku swoją pozycję w reklamie online, poszerzając swój teren działania o 1% (z 75% do 76%). Nic nie wskazuje na to, aby rozwój usług SEM został zastopowany lub też spowolniony.



Sprawdź, który bank może zaproponować Ci najtańsze kredyty gotówkowe, najlepsze kredyty hipoteczne, kredyty dla firm, bezpłatne konta osobiste, konta firmowe czy najlepiej oprocentowane lokaty >>
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
To warto przeczytać






fot. Kaspersky


  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
RSS
Copyright © 1998-2021 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.