Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Twardsze podejście do ochrony danych w UE

14-12-2010, 10:55

Nową politykę w zakresie ochrony danych w UE przyjął Europejski Inspektor Ochrony Danych (EDPS). Do tej pory organ ten skupiał się na rekomendacjach, ale teraz ma stosować "silne podejście" do egzekwowania prawa.

Wczoraj EDPS przyjął dokument pt. Monitoring and Ensuring Compliance with Regulation (EC) 45/2001, Policy paper. Określa on założenia dotyczące nadzoru i egzekwowania prawa w zakresie ochrony danych.

Europejski Inspektor Ochrony Danych przyznał, że dotychczas skupiał się "miękkim" podejściu do ochrony danych, czyli na rekomendacjach i zachętach. Po pięciu latach takiego działania potrzebne jest silniejsze podejście, szczególnie w przypadku poważnych, zamierzonych i ciągle powtarzających się naruszeń.

>>> Czytaj: KE rozpoczyna rozmowy z USA o ochronie danych osobowych

Przedstawiony dokument zawiera zestaw kryteriów, które mają zapewnić spójne i przejrzyste stosowanie instrumentów, jakie ma w rękach EDPS. W razie naruszeń Inspektor może zażądać zmiany praktyki, usunięcia danych lub zakazać przetwarzania danych. EDPS może też odesłać sprawę do Parlamentu Europejskiego, Komisji, Rady UE lub Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.

W celu zachowania przejrzystości EDPS będzie publikował informacje o odesłaniu sprawy do innej instytucji unijnej. Informacje o innych działaniach nie będą publikowane automatycznie, ale po rozważeniu, czy jest to odpowiednie dla danej sprawy.

Inspektor liczy na to, że nowa polityka zachęci do dobrowolnego stosowania najlepszych praktyk w administracji UE poprzez określenie możliwej odpowiedzialności oraz działań, jakie może podjąć EDPS. 

>>> Czytaj: Ochrona danych: bliżej aktualizacji 15-letniej dyrektywy


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: EDPS